Jeg håber der er en venlig sjæl herinde som kan hjælpe mig.
Jeg er blevet kontaktet af en privat person under 18 og derved uden cvr. Kunden vil gerne have mig til at hjælpe med at få indsamlet tilbud og derefter til at købe et parti hjem til ham.
Jeg vil dog ikke selv skulle ende med at stå med et lager såfremt kunden gør brug af sin 14-dags fortrydelsesret der er ved fjernsalg.
Men her tænker jeg om jeg ikke kan forsikre mig mod en del af denne risiko ved at en del af ydelsen består af den service der er til at fremskaffe tilbud og selve kontakt dele, lidt alla en agent for ham, og ved denne del er der ikke en fortrydelsesret, og så fakturaer en anden del som er for selve det købte parti hvor det her så ikke kan undgås at der er en fortrydelsesret, vil dette være muligt?
Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.
Købe et parti hjem til ham? Det lyder ikke særlig B2C agtigt. Hvis han køber 20-50-100 stk af en vare, er der ikke tale om B2C, men derimod B2B, også selvom kunden ikke har et CVR nummer. Ingen køber et parti hjem af varer til eget forbrug, med mindre det er underbukser til mange år ud i fremtiden...