|
Hej Jeg har en selvstændig virksomhed, og snart også et IVS sammen med en kollega. Vi har allerede solgt ind vores tjenester til et par kunder, som jeg har faktureret fra min selvstændige virksomhed, da kontoen til vores IVS først er oprettet om nogen dage. Så kommer spørgsmålet... Kan jeg lave en kreditnota i mit selvstændige regnskab, overføre beløbet og lave en ny faktura i mit IVS? Jeg ved det er en bøvlet måde at gøre det på, men jeg vil gerne have et korrekt regnskab helt fra start i min nye virksomhed. |
Nej hvis arbejdet er udført i din private virksomheds tid kan du ikke lovligt flytte en faktura over i en helt anden juridisk enhed - et IVS.
Er arbejdet ikke udført så har du vel ikke faktureret fra dig selv - så det umiddelbare svar må være nej. Du må så fremadrettet fakturere fra det ny IVS og gøre dem du handler med klart, at det nu er dit IVS der står for det
Mange ny IVS mangler ejeraftaler og meget andet. Prøv at gennemgå denne, og så flueben ud for hver punkt du er sikker på I har på plads i det ny IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html
god vind med det John Hannover
Bliv gratis medlem