Genial metode! Den virker dog kun for danske kunder. Har man en kunde fra f.eks England med et mastercard, hæves forbruget på mastercardet en gang om mdr, og det vil give besvær :)
Men for danske kunder, er det da en genial måde at løse udfordringen på :)
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Det har i hvert fald været ret effektivt. Men det tager som nævnt lidt længere tid pr. ordre, hvilket dog er givet godt ud.
Vi handler endnu kun i Danmark, og du har sandsynligvis ret i at det ikke går i udlandet. Men det er mit indtryk at 3D Secure er mere udbredt udenfor Danmark, så her håber jeg at det vil kunne bruges.
Ja det er da givet godt ud, når man tænker på risikoen for en chargeback...
3D Secure og Visa Verified virker super, det er dog ikke perfekt, hvorfor man stadigvæk altid skal tjekke ordrene for, om der er noget galt. Især dem fra Holland er gode til at komme igennem 3D secure delen!
Jeg er nogle gange blevet ringet op af medarbejdere fra webshops hvor jeg har handlet, fordi jeg har et meget nemt mobil nummer samt en forholdsvis heldig Gmail adresse. Det virker åbenbart suspekt. ;) Det har fungeret fint, også for mig som kunde.
Hvis jeg blev bedt om at indsende kopier af kørekort eller andet, ville jeg nok springe fra og finde et andet sted at handle.
3D secure er ikke vejen frem. Mange kort virker ikke. Kun specielle banker understøtter systemet. Er det kunder fra udlandet som du kan bruge 3D secure på er det en god løsning. Første gang kunden skal bruge 3D secure, skal de have nem-id frem for at blive oprettet.
Mange kunder løber skrigende væk fra din shop, da det ikke er almindeligt at bruge i Danmark, og en ekstra registrering, gør kunden utryg når de kommer ind på en helt anden side hos 3D-Secure.
Spot svindleren...
Det er altså faktuelt forkert, at påstå det der. ALLE banker understøtter 3D secure eller verified, og det gælder for alle Visa og Mastercards.
Det er blevet mere og mere almindeligt at have ovenstående på en shop idag, hvis den sælger varer, som er "let omsættelige" og derfor ofte er målet for kriminelle. Så de fleste danskere kender godt til det, ligesom mange kender til det via deres handler på udenlandske webshops...
Og de dygtige svindlere, dem kan du altså ikke spotte særlig let, for de kender alle smuthullerne og faresignalerne...