Hejsa, Hvis du på egen hånd vil udarbejder en WooCommerce løsning fra "bunden", så vil det kræve at du sætter dig meget ind i WordPress / WooCommerce samt nødvendige tilføjelsesplugins. Dermed ikke sagt at du ikke selv kan forsøge dig fyldestgørende. I min optik er WooCommerce et super godt bud på en løsning, da vi også selv udarbejder alle vores kunders løsninger netop herigennem. Med WooCommerce har du mulighed for at udnytte WordPress dynamiske indstillinger og muligheder. Dette give dig mulighed for at skræddersy en løsning der passer netop til dine behov - endvidere står du 100% som indehaver, og kan derved selv bestemme de løbende omkostninger. Du er velkommen til at læse mere om vores WooCommerce løsning på www.erhvervshjemmesider.dk/webshop. Dette skal ses som en komplet løsning, hvor vi varetager alle opsætninger. Håber at du finder en god løsning :-) |
fjp:Jeg har dog et spørgsmål ang. din synspunkt omkring Shopifys ulempe ang. at man ikke kan ændre url. Hvorfor mener du at dette er en ulempe?
Det var mere bare et område, hvor du har mere kontrol i WooCommerce. Det kan være, at du pga. SEO vil bygge dine links om på en bestemt måde. Som nogen nævner, kan du hos WooCommerce benytte SEO Yoast, som fungerer rigtig godt.
Med hensyn til Mailchimp så bør det ikke være grunden til at vælge den ene platform fremfor den anden. Mailchimp integrerer stort set med alle webshopsystemer. Jeg har ikke mødt nogen, som de ikke integrerer med. Når det så er sagt, er jeg ikke kæmpe fan af Mailchimp i forhold til deres konkurrenter, men det er en helt anden diskussion.
Med hensyn til de 5% i transaktionsgebyr hos Shopify, så er det kun delvist rigtigt. De 2,9% + 30 cent er, hvis du bruger Shopify Payments. Det kan man vist stadigvæk ikke i Danmark. Når du så bruger en ekstern betalingsmodul betaler du 2% eller 1%, alt efter abonnement, herudover betaler du et transaktionsgebyr til det firma, som du bruger til at håndtere betalingskort. Det sidste kommer du også til, hvis du benytter WooCommerce, da det ikke har noget med Shopify eller WooCommerce at gøre. Så man kan sige, at du betaler 2% eller 1% mere hos Shopify end ved at bruge WooComerce. F.eks. har jeg både haft en Stripe konto til en WooCommerce og Shopify webshop.
Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du gerne vil have uddybet noget af det eller svar på andre ting.