Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WooCommerce eller Shopify?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Hvis du på egen hånd vil udarbejder en WooCommerce løsning fra "bunden", så vil det kræve at du sætter dig meget ind i WordPress / WooCommerce samt nødvendige tilføjelsesplugins. Dermed ikke sagt at du ikke selv kan forsøge dig fyldestgørende. 

I min optik er WooCommerce et super godt bud på en løsning, da vi også selv udarbejder alle vores kunders løsninger netop herigennem. Med WooCommerce har du mulighed for at udnytte WordPress dynamiske indstillinger og muligheder. Dette give dig mulighed for at skræddersy en løsning der passer netop til dine behov - endvidere står du 100% som indehaver, og kan derved selv bestemme de løbende omkostninger

Du er velkommen til at læse mere om vores WooCommerce løsning på www.erhvervshjemmesider.dk/webshop. Dette skal ses som en komplet løsning, hvor vi varetager alle opsætninger. 

Håber at du finder en god løsning :-) 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:45

fjp:
Jeg har dog et spørgsmål ang. din synspunkt omkring Shopifys ulempe ang. at man ikke kan ændre url. Hvorfor mener du at dette er en ulempe?

Det var mere bare et område, hvor du har mere kontrol i WooCommerce. Det kan være, at du pga. SEO vil bygge dine links om på en bestemt måde. Som nogen nævner, kan du hos WooCommerce benytte SEO Yoast, som fungerer rigtig godt.

Med hensyn til Mailchimp så bør det ikke være grunden til at vælge den ene platform fremfor den anden. Mailchimp integrerer stort set med alle webshopsystemer. Jeg har ikke mødt nogen, som de ikke integrerer med. Når det så er sagt, er jeg ikke kæmpe fan af Mailchimp i forhold til deres konkurrenter, men det er en helt anden diskussion.

Med hensyn til de 5% i transaktionsgebyr hos Shopify, så er det kun delvist rigtigt. De 2,9% + 30 cent er, hvis du bruger Shopify Payments. Det kan man vist stadigvæk ikke i Danmark. Når du så bruger en ekstern betalingsmodul betaler du 2% eller 1%, alt efter abonnement, herudover betaler du et transaktionsgebyr til det firma, som du bruger til at håndtere betalingskort. Det sidste kommer du også til, hvis du benytter WooCommerce, da det ikke har noget med Shopify eller WooCommerce at gøre. Så man kan sige, at du betaler 2% eller 1% mere hos Shopify end ved at bruge WooComerce. F.eks. har jeg både haft en Stripe konto til en WooCommerce og Shopify webshop.

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du gerne vil have uddybet noget af det eller svar på andre ting.

Tilmeldt 6. Nov 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:37

Hans Jonas Hansen:

fjp:
Jeg har dog et spørgsmål ang. din synspunkt omkring Shopifys ulempe ang. at man ikke kan ændre url. Hvorfor mener du at dette er en ulempe?

Med hensyn til de 5% i transaktionsgebyr hos Shopify, så er det kun delvist rigtigt. De 2,9% + 30 cent er, hvis du bruger Shopify Payments. Det kan man vist stadigvæk ikke i Danmark. Når du så bruger en ekstern betalingsmodul betaler du 2% eller 1%, alt efter abonnement, herudover betaler du et transaktionsgebyr til det firma, som du bruger til at håndtere betalingskort. Det sidste kommer du også til, hvis du benytter WooCommerce, da det ikke har noget med Shopify eller WooCommerce at gøre. Så man kan sige, at du betaler 2% eller 1% mere hos Shopify end ved at bruge WooComerce. F.eks. har jeg både haft en Stripe konto til en WooCommerce og Shopify webshop.

Hans Jonas Hansen:

400-500 kr. for et tema er sådan set ikke så meget, når du tænker på, hvad du ender med at give hos Shopify. Dog kan man i længden sjældent nøjes med billige webhoteller, for så risikerer man, at ens webshop går ned, når der kommer meget trafik til ens webshop.

Hej Hans

4-500 kr. for et tema er ikke mange penge i længden ift. Shopify m. 194/md. Jeg tænker umiddelbart at det er mange penge, når jeg ikke selv kan få lov til at ændre i det og teste. Jeg kan kun se live demos hvilket desværre ikke er nok for mit vekommende. Jeg har brug for selv at redigere i det, så jeg kan tage en beslutning om tema'et er det rigtige for mig og min webshop.

Det vigtigeste er at min hjemmeside ser lækker og simpel ud og samtidig køre med minimale udgifter.

Jeg har regnet lidt på de samlede månedlige udgifter med Shopify, hvilket vil ligge på +/- 640kr./md. Hvis min hjemmeside kommer op at køre som den skal, så er dette overkommeligt i længden. Men jeg vil selvfølgelig holde min udgifter så lavt som muligt - og det tænker jeg at jeg vil kunne med WooCommerce. Problemet her er at jeg vil bruge rigtig meget tid på dette - og "Time is money" har jeg hørt en vis mand sige.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 21:05

fjp:
Jeg kan kun se live demos hvilket desværre ikke er nok for mit vekommende. Jeg har brug for selv at redigere i det, så jeg kan tage en beslutning om tema'et er det rigtige for mig og min webshop.

Ja, jeg forstår dig godt. Hvis du tegner et abonnement, har du mulighed for at se dit tema i en preview, inden du køber det. Her kan du så prøve at ændre forskellige ting, men det er ikke mere avanceret end det.

fjp:
Men jeg vil selvfølgelig holde min udgifter så lavt som muligt - og det tænker jeg at jeg vil kunne med WooCommerce. Problemet her er at jeg vil bruge rigtig meget tid på dette - og "Time is money" har jeg hørt en vis mand sige.

Hehe ja, det er altid det, som man skal overveje. Det er også grunden til, at det kan være svært at få gode råd, da det i sidste ende handler om, hvor du vil bruge din tid. Hvis man f.eks. gerne vil hurtigt i gang med at sælge produkter, så kan det være bedre at gå med en ikke 100% optimal løsning. Men hvis man godt kan vente, kan det være bedre at bruge tiden på at få det, som man vil have det.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)