Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningskrav

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

For det første, undskyld hvis det er i den forkerte tråd
Jeg er til messe her over weekenden, og et hul i taget har gjort, at det har dryppet ned på min stand over natten. Problemet er, at mine produkter er af træ, og de er derfor blevet så beskadiget at jeg ikke kan sælge dem. Desuden er standmaterialet også blevet ødelagt da det skal males over igen og repareres.

Jeg fik så af vide, at jeg skulle lave et erstatningskrav af messeholderne. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg gør dette!

Det jeg havde tænkt var, at jeg lavede en faktura på prisen på det ødelagte træ samt maling af standmaterialet og den tid jeg har brugt på at lave det. Nogen der kan hjælpe her?

På forhånd tak! Andreas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Du skal ikke sende en faktura og ej heller tillægge moms, da der ikke er tale om et salg.

Du skal derimod sende et krav om erstatning. 

Brevet bør indholde beskrivelse af årsagen til dit krav.

Du bør også udspecificere dit krav, samt skrive en tidsfrist for frivillig betaling.

Det kan være en god idé at nævnte konsekvensen af manglende reaktion / betaling, som typisk vil være at få afgjort sagen i retten.

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:32

Okay tak for svar, det er hermed klaret :) Mvh og forsat god weekend

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:21

Husk at tage billeder og film som dokumentation, såfremt det kommer til en tvist senere...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)