Hej. Jeg søger et godt råd til hvor jeg skal lede efter en ny partner. Kort fortalt, ejer jeg en smartphone skærmskift forretning som er baseret på at hente telefoner i det Storkøbenhavnske område. Min partner har ikke tid til at drive virksomheden med mig mere. Det sætter mig i et dilemma. Jeg sidder i udlandet og varetager hjemmeside/FaceBook, betalings løsning, regnskab, kundekvitteringer og import af skærme og reservedele. Han har været den brik i virksomheden som har haft reparationsopgaven og dermed virksomhedens indtægt og levevilkår. 1. Er hans ansvar så meget mere end mit? 2. Hvor og hvordan skal jeg lede efter en partner (som kan stå for reparationerne og afhentningen) som jeg kan skabe en god relation til? Man skal alligevel kunne stole meget på en person som er tusind kilometer væk. |
1. Du skriver det jo selv, hans ansvar er hele eksistensgrundlaget for din/jeres virksomhed. Du står for lidt administrativt og kan altid erstattes meget lettere end omvendt, han udfører alt arbejdet, får pengene i kassen og er ansigtet ud ad til. Nu har jeg selv en sådan forretning i Århus, og uden at kende til jeres fordelingsnøgle, ville jeg da selv stå for indkøb og så outsource regnskab og marketing. Eller maks give dig 10-20% ", hvis overhovedet det.