Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommet til at betale privat køb fra enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt noget, som egentlig er til min enkeltmandsvirksomhed, men det er købt fra Ebay, og de kan ikke give mig en faktura med mit VAT nummer og firmanavn på... Så derfor bliver jeg vel nødt til at lave det om til et privat køb?

Men pengene er allerede trukket fra min virksomheds konto.

Hvordan gør jeg lige det her rigtigt?

Men i fremtiden, kan jeg så ikke bare købe det privat, fra min private konto, og så bogføre det som et udlæg jeg har lavet for virksomheden, så behøver der vel ikke være et bilag som er en faktura med mit CVR nummer på? - Men hvis det så er et køb fra EU over Ebay, så har jeg jo betalt moms, fordi det var et privat køb, kan jeg så få de penge tilbage på nogen måde?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det ikke virker som systematisk snyd med store beløb, kan du bare skrive en lille forklaring på fakturaen og tage den ind som bilag i firmaet. Du får jo heller ikke firmanavn på, hvis du køber noget i supermarkedet.

Kan du ikke lave en firma-profil hos eBay?

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er usandsynligt besværligt at oprette sig som KØBER når man er virksomhed, jeg har haft kontakt til Ebay et utal af gange, og til sidst opgav de mig. Det er vist noget som kun virker for UK brugere.

Men ja, det er selvfølgelig sandt som du siger med supermarkedet.

 - Men hvis jeg så køber noget fra fx. Tyskland og betaler moms, hvordan får jeg så de penge tilbage for momsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Jeg har købt noget, som egentlig er til min enkeltmandsvirksomhed, men det er købt fra Ebay, og de kan ikke give mig en faktura med mit VAT nummer og firmanavn på... Så derfor bliver jeg vel nødt til at lave det om til et privat køb?

Men pengene er allerede trukket fra min virksomheds konto.

Hvordan gør jeg lige det her rigtigt?

først skal det jo være fra EU da du ikke må importere fra uden for - uden at være importregistreret så den slags køb må du have over firma og med CVR osv

Dernæst bogføre du bare købet som et køb til det fulde beløb og så kan du jo lade firmaet betale - når du bare har bogført med det fulde beløb - også selv om der ikke er firmanavn på. Fremover skriv dit navn som firmanavnet eller lade det være adresse nr 1 så det kommer med

madsenff:
en i fremtiden, kan jeg så ikke bare købe det privat, fra min private konto, og så bogføre det som et udlæg jeg har lavet for virksomheden, så behøver der vel ikke være et bilag som er en faktura med mit CVR nummer på? - Men hvis det så er et køb fra EU over Ebay, så har jeg jo betalt moms, fordi det var et privat køb, kan jeg så få de penge tilbage på nogen måde?
nej hvis du køber så sælger lægger lokal moms på, så kan du ikke få de penge refunderet. Det er din egen besluting og det giver ikke reffusion. Du må finde en sælger der vil sælge med reverse charge (jo ikke nok med CVR på men momsen skal jo væk og faktura skal være med reverse charge i stedet)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke oprette dig og have firmanavnet med, som f.eks. "Jørgen IT-Smart Kirkegaard" eller "SmartIT v/Jørgen Kirkegaard"? Det har jeg gjort her-og-der, hvor der var samme problem.

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg slet ikke købe ting til brug i virksomheden (ikke til videresalg) fra Kina??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Må jeg slet ikke købe ting til brug i virksomheden (ikke til videresalg) fra Kina??

nej erhvervsmæssig import kræver importregistrering altid og det er det til dig selv eller til videresalg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, ajmen så har jeg jo et problem, nu hvor jeg er kommet til at betale med virksomheden for et køb fra Kina. Hvordan gør jeg det rigtigt så jeg selv privat kommer til at betale (Jeg kunne jo blot overføre pengene fra min private konto til virksomhedens konto, men der skal vel laves et bilag ti sådan en fejl?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

bare slut med at importere erhvervsmæssigt uden importregistrering og så bogfør det som køb med importmoms hvis du har kørt via virksomhedens konto og vær glad for den gik uden registreringen

overvej en online bogholder - de er ikke voldsomt dyre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)