Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til mig selv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille personligt mindre virksomhed, som laver lidt freelance opgaver. I denne mdr. har jeg lavet arbejde for ca 12.000 inkl. moms. Da jeg ikke har planer om at der skal laves en masse investeringer, ville jeg høre hvordan jeg udbetaler løn til mig selv? 
Jeg bliver beskattet af alle pengene på min firma konto. Kan så hæve et beløb og lade moms + skat stå på kontoen, til jeg skal betale skat og moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

for det første har du vel ikke moms på regningen som personlig mindre virksomhed??

Dernæst så SKAL de firmaer der betaler dig som PMV altid indberette beløbet til skat, det er lovpligtigt når man betaler ydelser til firmaer der ikke er momsregistrerede grundet størrelse - f.eks. PMV

Hvis du er alm enkeltmands virksomhed så kan du hæve lige som du vil uanset hvad - men du skal klogeligt gemme til moms og skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

og http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og når de indberetter det, ved SKAT hvor meget jeg skal betale, er det ikke rigtigt? Eller skal jeg selv gøre noget? Undskyld hvis jeg spørger dumt :)

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har dog planer om, at have en omsætning på 50.000 inden der er gået 6 mdr.. Har det noget at sige? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sikre dig de er med på du er et PMV og at de skal indberette for det kan du ikke selv - De går bare ind som ved alt andet honorar, og i stedet for at vælge CPR så ruller de ned scroll menu til næste puknt - person SE nummer - og der skriver de dit PMV CVR nummer

Du selv skal indberette i forskud rubrik 210 mener jeg det er - og kontrollere det står med i rubrik 12 i selvangivelsen

Din skat vil være 8% hvis du ikke har brugt fradraget og ca 42% derefter indtil du rammer topskat ved omkring 500.000 kr - og ja det ved skat når de har indberettet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)