Hej alle, Jeg drømmer om at starte en webshop op og har idéen og konceptet i hovedet. Men der er stadig en del praktisk at sætte sig ind i. Kan nogle hjælpe med at svare på nogle af følgende spørgsmål? Måske har I gode erfaringer at dele ud af:) - Hvordan bliver man forhandler af produkterne? Tager man bare direkte fat på leverandøren og fortæller om koncept osv og aftaler nærmere derfra? Gode råd?
- Hvilket selskab bør fragte vores produkter til kunderne? Det vil primært være cremer, tekstiler osv. Altså ikke tunge ting. Nogle der kan anbefales?
- Bør vi opbygge lager af forsendelses materiale, så vi kan han handle hurtigt når der er lagt ordrer? Eller kan man lave en løsning sammen med fragtselskabet hvis det tager om sig?
- Kan/bør vi få en mail eller sms hver gang der er lagt ordre?
- Hvordan kobles vi op med betalingsplatform? Er der særlige betalingsmidler vi ikke kan tage i mod medmindre det kræver meget dyr udvikling? Kan fx vi få mobile pay og hvad skal vi her være opmærksomme på?
- Bør vi overveje patent inden vi går i luften?
- Hvornår bør man begynde at overveje bogholdnings-hjælp? Evt. indtægt over xx kr?
- Kan man lave en "dummy webshop" i et lukket miljø der blot bruges til at få feedback, som ikke kan lukke potentielle kunder ind ved en fejl?
Målgruppen vil i første omgang være kvinder som er gravide, planlægger at blive gravide, eller lige har født. Det kan også være kvinder der går op i kemikalier i deres skønhedsprodukter, tøj, træningsudstyr osv.
Jeg vil lave en spørgeskemaundersøgelse til folk i denne målgruppe, for bl.a. at afdække yderligere hvilke produkter der ellers kan være relevante for dem.
- Nogle idéer til steder/hjemmesider hvor man kan dele links hertil?
Jeg takker på forhånd.
De bedste hilsner
Tina |
Overvejelser og spørgsmål i forbindelse med opstart af webshop
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)