Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en direktør i ApS være bosat i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi snakker her om et en-mands-aps uden ansatte, som leverer en online IT ydelse. Firmaet har en dansk adresse.

Må direktøren f.eks. gerne bo i et andet EU land? (eller uden for EU for den sags skyld)

Hvis ikke, modtsrider det så ikke princippet om arbejdskraftens fri bevægelighed?

Skal direktøren være en fysisk person eller må denne gerne være en juridsk person (dvs et andet firma) som ses i nogle lande?

Mvh. og tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

med alt jeg ved, må både direktør og evt bestyrelse være udlænding og bo i udlandet, men selskabet skal have en dansk hjemsted hvor det offentlige og andre kan komme i kontakt med repræsentant for selskabet

Vent på andre

Det har vel ikke med arbejdskraftens fri bevægelighed at gøre umiddelbart - Det ville det have hvis der stod at en EU borger IKKE måtte tage til Danmark og blive direktør i DK - Mig bekendt gælder reglen i alle EU lande jeg lige kan komme i tanke om - at der skal være lokalt hjemsted og en lokal repræsentation - company secretary osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 10:40

Hej John,

Mange tak for svar, det lyder positivt.

Direktøren transporterer jo sin 'arbejdskraft' til det andet land.. selvom han arbejder for et dansk firma. Måske lidt søgt men er det ikke lidt det samme som f.eks. en polak der arbejder i danmark men er 'udlejet' fra et polsk firma?  Men anyway det er jo en ligegyldig diskussion hvis direktøren gerne må bo i udlandet.

Mvh. og go søndag

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 10:42

Hej igen,

Det med 'representation' det er måske straks værre?

Skal det være en person? eller er det nok med en kontor-adresse i danmark (f.eks. på et kontor-hotel).

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31

Nu er notatet nogle år gammelt og reglerne om hjemsted er blevet ændret siden. Eksempelvis er det blevet muligt for et dansk aps at have hjemsted i et andet EU-land (om end ikke at det er en bekostelig sag). Ligeledes er digitalpost kommet til siden.

Bortset fra det så er jeg enig i at adressen er udfordringen - men det er lige så meget i forhold til reglerne omkring opbevaring af regnskabsmateriale mv.

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 12:37

Mange tak for linket det er jo helt perfekt.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)