med alt jeg ved, må både direktør og evt bestyrelse være udlænding og bo i udlandet, men selskabet skal have en dansk hjemsted hvor det offentlige og andre kan komme i kontakt med repræsentant for selskabet
Vent på andre
Det har vel ikke med arbejdskraftens fri bevægelighed at gøre umiddelbart - Det ville det have hvis der stod at en EU borger IKKE måtte tage til Danmark og blive direktør i DK - Mig bekendt gælder reglen i alle EU lande jeg lige kan komme i tanke om - at der skal være lokalt hjemsted og en lokal repræsentation - company secretary osv
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Direktøren transporterer jo sin 'arbejdskraft' til det andet land.. selvom han arbejder for et dansk firma. Måske lidt søgt men er det ikke lidt det samme som f.eks. en polak der arbejder i danmark men er 'udlejet' fra et polsk firma? Men anyway det er jo en ligegyldig diskussion hvis direktøren gerne må bo i udlandet.
Nu er notatet nogle år gammelt og reglerne om hjemsted er blevet ændret siden. Eksempelvis er det blevet muligt for et dansk aps at have hjemsted i et andet EU-land (om end ikke at det er en bekostelig sag). Ligeledes er digitalpost kommet til siden.
Bortset fra det så er jeg enig i at adressen er udfordringen - men det er lige så meget i forhold til reglerne omkring opbevaring af regnskabsmateriale mv.