ja i det omfang alle materialerne bruges op så er det rent vareforbrug - ellers skal det jo så siden flyttes fra vareforbrug til varelager som ikke er en udgift
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Man kan "bare" bogføre alt materialekøb i løbet af året ind på vareforbrug i driften. Til slut (eller lign.) af regnskabsåret, tæller man det lager op man har liggende. Laver en kredit postering på en konto under vareforbrug (den kunne hedde Varelager ultimo) og debitere en konto under aktiver som hedder "varelager". På den måde, "trækker man" alle de varer ud af driften, som man stadig har på lager ved slutningen af regnskabsåret.
bare husk, når varelager flyttes, at den konto man har i vareforbrug skal være UDEN moms og ikke som varekøbskonto med moms - da man ellers får flyttet momsen med (ofte set fejl)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
værktøj - forudsat det slet ikke bruges privat vel være under afskrivninger/straksafskrivning - men skal så føres på liste, så det kan købes ud igen ved lukning eller salg
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER