Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse for IVS med lav omsætning

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld hvad??

Prøv du at log på tast selv erhverv og tryk på skat oppe i toppen. Tryk da på selvangivelse ude til venstre.. og bum..

Men fair nok.. hvis man tror at tast-selv kun er til borgere, så fint nok..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Undskyld hvad??

Prøv du at log på tast selv erhverv og tryk på skat oppe i toppen. Tryk da på selvangivelse ude til venstre.. og bum.. 

Men fair nok.. hvis man tror at tast-selv kun er til borgere, så fint nok.. 

jamen det er da korrekt sorry - ville bare pege på det intet har med alm udvidet selvangivelse at gøre - og at der er krav om årsrapport

Spørgsmålet var: 

Peter:
Er det "blot" udfylde selvangivelsen på TastSelv eller skal der udformes større årsrapport?

Og dit svar var úden andet

mrjjensen:

Der er jo slet ikke krav om at indberette regnskabstal, når man ikke har en omsætning over 500 t.kr.

 


Det du skrev om under 500.000 kr oms betyder der ikke skal regnskabstal osv - var let at misforstå  - eller rent ud galt - det er et IVS - og du forbigik årsrapporten som jeg ser det - jeg tror trådstarter er lidt forvirret omkring IVS - årsrapport med de tal der hører til den - og så selvangivelse oveni - 

Men ja Selvangivelse via erhverv tast selv- og årsrapport via virk.dk regnskab 2.0
Det var surt at misse årsrapporten - for så lukker man jo selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke meningen at man vil lukke ned?
Mit svar går alene på spørgsmålet om selvangivelse.
Forventer da at man er klar over betingelserne for at drive virksomhed i selskabsform...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Men er det ikke meningen at man vil lukke ned?
Mit svar går alene på spørgsmålet om selvangivelse.
Forventer da at man er klar over betingelserne for at drive virksomhed i selskabsform...

Spørgsmålet er om man de er klar over de betingelser - årsrapport osv som de spørger?
Peter:
lukkes nu da der ingen løbende kontrakter er længere, men i første omgang skal der selvangives, og derfor er spørgsmålet lidt, hvordan gøres dette helt korrekt? Er det "blot" udfylde selvangivelsen på TastSelv eller skal der udformes større årsrapport?

Der må svaret vel ikke være at der ikke skal indrapporteres regnskabstal ved under 500.000 kr - når der høres til OM der skal årsrapport

Men jo det skal givet lukkes  - men jeg ved ikke om det skal lukkes ved erklæring eller tvang - idet vi ikke ved om der er penge i det stadigt(sikkert ikke - nok 1 kr plus overskud 1.000 kr)´- men der kan jo også være ønske om IKKE at have en tvangslukning i bagagen. Tidl. tråd tydede på ønske om erklæringslukning http://www.amino.dk/forums/t/269129.aspx 

Hvis det tvangslukkes - hvad er så effekt af IKKE at selvangive - når man ikke laver årsrapport - og ikke har noget at lave den efter - vil svaret så ikke bare være - leave it?  Spørger fordi jeg ikke selv har ladet noget tvangslukke - men er det vejen, skal man vel ikke gøre mere (hverken årsrapport eller selvangivelse- eller? Kun ved erklæring skal man jo have regnskab og selvangivelse  - eller misser jeg noget? 

Mener du at man  - uden at indsende årsrapport (som trådstarter vel ud fra spørgsmålet ikke har) - skal man sende selvangivelse mens selskabet er under tvangslukning?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Mener du at man  - uden at indsende årsrapport (som trådstarter vel ud fra spørgsmålet ikke har) - skal man sende selvangivelse mens selskabet er under tvangslukning?

Det kan ikke lade sig gøre.

I det øjeblik en tvangsopløsning indledes spærres virksomhedens nemid. Ledelsen har derfor hverken adgang til virk, skat eller e-boks.dk for dens sags skyld. Dette sker rimelig hurtigt ved tvangsopløsning pga. manglede direktør.

I møde i skifteretten bliver den indkaldte repræsentant for virksomheden spurgt ind til regnskabstal.

Hvis vilkårne for tvangsopløsning er opfyld og der ikke er aktiver i selskabet, og virksomhedens repræsentant ikke ønsker at genoptage virksomheden, beder skifteretten erhvervsstyrelsen om at lukke selskabet endeligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Cookie - John Hannover:
Mener du at man  - uden at indsende årsrapport (som trådstarter vel ud fra spørgsmålet ikke har) - skal man sende selvangivelse mens selskabet er under tvangslukning?

Det kan ikke lade sig gøre.

nej og derfor forstår jeg ikke råd om selvangivelse når trådstarter spørger 
Peter:
Er det "blot" udfylde selvangivelsen på TastSelv eller skal der udformes større årsrapport?
 Det må betyde, at der IKKE er indberettet årsrapport?

Det må vel så være enten - JA der skal indberettes årsrapport (hvis ikke løbet er kørt) OG selvangivelse-  

ELLER -

"glem det" - for selskabet er vel under tvangslukning (man må formode 2015 regnskabsår når der skal selvangives nu / skulle have været i sept formentlig)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, og det står klart ud fra jeres kommentarer at der både skal leveres årsrapport via Regnskab 2.0 og på TastSelv. Hvilket vi selvfølgelig agter at gøre.

MEN nu bliver jeg selvfølgelig lidt i tvivl, da jeg må indrømme fokus på virksomhed ikke har været til stede de sidste måneder. Jeg havde en overbevisning om at indberetningen til TastSelv og en evt. indsendelse af årsrapport var samtidigt (30/11). Vi havde regnskabsperiode til d. 31/5 2016.

Hvis fristen er løbet eller vi vælger ikke at indberette, hvad vil der så ske i henhold til en tvangslukning? Vil der ikke være udgifter eller andet vi skal dække? Kan vel ikke passe man bare kan lade det køre uden at skulle betale et eller andet?

Det hele lyder lidt som noget rod, og er det egentlig også! Og den må vi selvfølgelig tage på egen kappe og bare kort sagt konstaterer vi ikke har været opgaven voksen.

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogle kan svare på ovenstående :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er i de tidligere indlæg skrevet ud fra en forventning om at i havde regnskabsår 31/12.

Fristen for regnskab er 5 måned fra regnskabsafslutning dvs. I dag! I modtager i løbet af 1-2 uger et brev i den digitale postkasse vedr. Bøder mv. For den forsene indberetning.

Selvangivelsen er der 6 måneders frist på, så der er fristen udgangen af november.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke længere er drift i selskabet, ikke er kreditorer ud over hovedaktionærer, ikke er aktiver i selvskabet og i ikke i nærmeste fremtid kan have et udbytte af selskab med overskud på jeres cv, kan jeres selskab afvikles uden omkostninger ved at fremprovokere en tvangsopløsning inden krav om bod for manglede regnskab m.m.

Med forbehold og de rigtige forberedelser vil kostprisen være et 10 minutters møde i skifteretten for den af jer der bliver indkaldt som repræsentant for virksomheden i forbindelse med en fremprovokeret tvangsopløsning.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)