Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse for IVS med lav omsætning

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg stiftede for lang tid siden et IVS med en kammerat, og vi arbejdede lidt på det, og har vel haft en omsætning på 40.000 og samlet resultat på 1.000 (indtægt blev brugt på virksomheden). 

Men efter noget tid fik vi arbejde og virksomheden har levet lidt sit eget liv og skal derfor lukkes nu da der ingen løbende kontrakter er længere, men i første omgang skal der selvangives, og derfor er spørgsmålet lidt, hvordan gøres dette helt korrekt?

Er det "blot" udfylde selvangivelsen på TastSelv eller skal der udformes større årsrapport?

Vi kan selvfølgelig anvende revisor, men vil egentlig gerne holde omkostningerne nede, da vi allerede har afmeldt moms osv, så selskabet bare skal lukkes.

Det er selvfølgelig et kæmpe spørgsmål på få linjer, men håber I kan hjælpe derude..

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo slet ikke krav om at indberette regnskabstal, når man ikke har en omsætning over 500 t.kr.

 

 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det skattemæssige resultat skal selvfølgelig gøres op på baggrund af en bogføring.

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Men det skattemæssige resultat skal selvfølgelig gøres op på baggrund af en bogføring.

Tak for svar! Men for at få opgjort det skattemæssige resultat, vil man i dette tilfælde så ikke indberette på TastSelv under selvangivelse? Ellers har SKAT vel ikke en jordisk chance for at afregne den korrekte skat?

Går ud fra dette betyder, der ikke er behov for en større udformning af årsrapport heldigvis.

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tage resultat før skat i bogføringen og korrigere for permanente afvigelser (ikke fradragsberettiget omkostninger, 75% af repræsentation osv) lægge de regnskabsmæssige afskrivninger fra og trække de skattemæssige fra - så finder du årets skattepligtige indkomst.

Hvis du ikke har nogle regnskabsmæssige eller skattemæssige afskrivninger er det lige meget.. så korrigerer du bare for det, der skal.

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak, så får jeg lige styr på det regnskabsmæssige.

Men er stadig i tvivl i henhold til dit svar. Som jeg forstår det, så skal der stadig selvangives på TastSelv, det er korrekt ikke? og ud over dette er der ikke andet man umiddelbart skal forholde sig til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

og mig bekendt kan et selskab også opløses, hvis man ikke sender regnskab ind....

Men til Peter: Der skal stadig selvangives på tast-selv.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:
og mig bekendt kan et selskab også opløses, hvis man ikke sender regnskab ind....

Jo, men det er vel bedre at lukke ved erklæring frem for en tvangsopløsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Et IVS skal udarbejde årsrapport og indsende denne til styrelsen - efter årsregnskabsloven. Det skal det uanset omsætning

Derefter skal der udarbejdes selvangivelse med korrektioner som nævt tidl. i tråden, så der korrigeres for de nævnte ting - repræsentation, gaver og hvad der kan være

Selvangivelsen udarbejdes ikke i tast selv men på virk.dk i regnskab 2.0 - den har intet med den personlige selvangivelse at gøre

Indsendes regnskab ikke rettidigt får man bod 500 kr første måned - derefter 2.000 ialt måned 2 og 3.000 måned tre og det er maksimum - Bod opkræves efter regnskabet indsendes.

Lukke ved erklæring er lidt mere tidskrævende, men efterlader jo pænt indtryk, hvor tvangsopløsning går stærkt - giver 0 kr ud og efterlade ens navn i CVR som ejer af tidl. tvangsopløst selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)