Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaringer med boligkøb?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen Cool

Jeg har tænkt mig at investere i en et-værelses lejlighed til at udleje til unge studerende. I kbh. Det vil jeg nok gøre engang i det nye år, men jeg kan lige så godt starte mit research nu. På sigt vil jeg forsøge om at omdanne til en virksomhed og købe flere lejligheder.

Hvem har erfaringer med udlejninger, som vil dele sin viden med mig? :Big Smile

 /J 

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Fra  IN ADVOKATER Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det lyder som en god idé, i hvert fald sådan som boligmangelen iblandt studerende er for tiden. Som udlejer skal du være opmærksom på en del forhold, men meget kort vil jeg mene det skæres ind til at;

1. Sørg for lejekontrakt (standard formular-Google den)

2. Sørg for der er tale om et tidsbegrænset lejeforhold

3. Sørg for depositum samt forudbetalt leje - bemærk dog at du maksimum må tage 6 måneders leje tilsammen.

4. Du skal lave indflytningsrapport samt fraflytningsrapport

5. Overvej tjek af Huslejenævnet på din leje, således du ikke risikere nedsættelse ved en for høj opkrævet leje.

Der er selvfølgelig flere overvejelser du skal have med, men mener disse punkter i hvert fald er ret væsentlige.

/Bilal Andersen Khatib

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du investerer i en lejlighed opført efter 1991, så er den ikke omfattet af omkostningsbestemt husleje. Du slipper derfor for at beregne den omkostningsbestemte husleje, der er baseret på afkast efter den offentlige vurdering fra 1972.

Fore lejligheder opført fra 1992 kan lejen aftales og du er fri for sager i huslejenævnet.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Købermægler Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jespernj91

Jeg kan hjælpe dig med prisforhandlingen og hvor du får den billigste finansiering af bolig.

Der kan være rigtig mange penge at spare på boliglån, hvis man kender til branchen.

Mvh Rasmus 

Købermægle.dk

Spar penge når du skal købe bolig - Brug en købermægler

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en revisor med ind over - det er ikke altid at forrentningen hænger sammen med husleje i forhold til købspris

Tilmeldt 15. Apr 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det kan meget vel være at jeg får brug for det når tiden kommer :) 

Tilmeldt 15. Apr 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar. Ja, jeg er blevet enig med mig selv, om at jeg nok får brug for en. Så har jeg heldigvis også en ven, der skriver speciale i boligøkonomi ifm med salg på jurastudiet, som er villig til at lave kontrakter for mig. 

Tilmeldt 15. Apr 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for svar.

Ja, jeg stødte selv på den regel. Jeg vil nok ende med at købe en der er før 1991, da KBH nu er en gammel by :)

Tilmeldt 15. Apr 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Rigtige gode punkter. mht punkt 5, så jeg ikke rigtigt blevet klogere på trods af utallige google søgninger og masser og læsestof. Hvordan ved man at man ikke har sat huslejen for højt?

Lad os tage et konkret eksempel. Jeg har nu taget den billigste lejlighed fra boligsiden.dk og tænker, og tænker at det kunne være en god studiebolig som unge kunne være interesseret i:

http://www.boligone.dk/privat/emnevisning.aspx?sag=812-3540&utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

Hvad vil maks lejen være for sådan en?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan opsøge huslejenævnet og spørge dem, de har tidligere oplyst en vejledende leje.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)