Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at låne penge i fast ejendom

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ønsker et kreditforeningslån eller friværdikonto på kr. 100.000 Vi ejer et hus som vi har haft i 20 år, vi har en friværdi på 1.4 mill. kr. og vi tjener ca. 850.000 kr. til sammen. Vi har ingen privat gæld. Vi kan ikke få et kreditforeningslån privat pga. min mands firma har kørt med underskud de sidste 3 år. Firmaet har eksisteret i 24 år, og har altid haft overskud. Pga. uheldige omstændigheder har vi haft 3 år med dårlige resultater. Men vi er ved at få det vendt - det går i den rigtige retning, og vi regner med at går ud med et 0 i år. Banken tror på firmaet men kreditforeningen tror ikke på os! Hvad kan vi gøre? Er det generelt bare svært at låne penge privat når den ene er selvstændig?

Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Købermægler Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adelfi

Ring til Janne Jochims | Økonomisk rådgiver, Indehaver

fra Bofinans.dk

Jeg tror hun kan hjælpe dig.

Spar penge når du skal købe bolig - Brug en købermægler

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om, at det kan være svært at låne penge som selvstændig, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor stort underskud vi snakker om samt hvad fremtidsudsigterne er. 

Eventuelt er det vel en mulighed at låne penge i banken, hvis de tror på jer?

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt klart gå efter et banklån når det "kun" er 100.000,-. Alene omkostningerne ved et kreditforeningslån er alt for høje når det kun drejer sig om 100.000. Det er kun relevant hvis I alligevel skal have jeres lån lagt om, så kan man forhøje i samme omgang og få pengene ud, når man alligevel betaler alle omkostningerne. 

Banken kan sagtens lave en friværdikonto i jeres hus. Check evt. om i har et pantebrev liggende i huset, som kan belånes. Så er der mange penge at spare, og tit er det der, uden man har lagt mærke til det, hvis det ikke har været i brug. 

Med den friværdi og den indkomst skal banken ikke engang tænke over det. Skal de det, så er det tid til en ny bank

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der står tidligere i strengen, skal du søge banken. Banken har allerede oplyst, at den tror på jer. 

Banken opretter et ejerpantebrev som du kan lægge til sikkerhed for en kredit, hvor du kun betaler rente når du trækker på kreditten.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg har selv et problem er selvstændig og har aps trækker en ok løn ud, og nu har jeg fundet en billig drømme lejlighed i Spanien til 200.000 men kan ikke låne til den selv om leje indtægten kan dække udgifter til at låne og 10 max 15 år

hvad gør man

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle danske kreditforeninger giver realkreditlån i spanien, prøv at spørge dem.

Start med din egen kreditforening, hvis du har lån i en kreditforening. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder også til banklån - og som magic22 siger - i en ny bank, hvis den nuværende ikke vil give jer det. Bed om et tilbud. Det kunne samtidig være en kassekredit med budgetkonto, så I udnytter rentefordelen derved. Jeg er imidlertid sikker på, at Martin fra www.realkreditkonsulenten.dk kan råde jer så godt som han har rådet mig.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Folmann:
Nogle danske kreditforeninger giver realkreditlån i spanien
Nykredit er en af dem der er synlige i Spanien -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert ret i at det er billigst at låne i banken. Og vi har et ejerpantebrev som kan stilles som sikkerhed. Det prøver jeg :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)