Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse til erhverv i privat lejet bolig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal udlejer af et privat lejet hus søge om godkendelse til erhverv, og hvor, når lejer vil bruge en del af boligen til erhverv? :)
Hvor finder jeg evt. retningslinjer for det henne?
Erhvervet er enkeltmands ejet konsultations virksomhed

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tror ikke udlejer som skal søge tilladelse? Det er jo hans hus... Der er vist nok nogle regler/lokalplaner som bestemmer om bestemte typer erhverv må forefindes i området, men der er tale om produktion, landbrug, osv

Er selv ved at oprette virksomhed i lejebolig i en boligforening, og der følger det af almenlejelovens § 79, stk. 1, at lejer ikke uden udlejerens samtykke må bruge det lejede til andet formål end aftalt.

Tænker måske reglerne er det sammen hvis man lejer et hus?

Der er nogle regler om at erhverv ikke må være til gene for andre beboer, men det gælder måske ikke for et lejet hus?

Men du bør tale med udlejer da han kan have nogle ekstraudgifter hvis der udføres erhverv i hans ejendom. Det er f.eks. noget med at affald fra erhverv ikke må puttes i de private affaldscontainere/skraldespande.

Jeg kan ikke lige finde de links jeg fandt da jeg undersøgte sagen for små 5 måneder siden, men der er flere tråde her på Amino med lign. spørgsmål, og det er en del på Google om emnet.

Vh.

Kennet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Huset skal jo være et der må drives erhverv fra - det kan være reguleret må mange måder
Dertil kommer jo at for udlejer kan det gøre stor forskel skattemæssigt om der udlejes til privat (med bundfradrag) eller erhvervsmæssigt (uden)
Udlejer bør undersøge om der må udlejes til erhverv og hvis ja, om der er begrænsninger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennet. 

Jeg ved, at der ikke må drives erhverv i alment boligbyggeri pga. statstilskuddet. 
Her er det en privat udlejer, der lejer et enkelt hus ud til privat bolig. En del af det passer til min lille virksomhed, fordi det er et aflukket lokale der kun skal benyttes til erhvervet, og der er ingen gener for andre omkringliggende beboere. 

Jeg har heller intet affald og/eller merforbrug der kan bemærkes.  

Så det er mere spørgsmålet om, om udlejer skal søge om godkendelse til erhverv. Da jeg som lejer jo kun skal søge om godkendelse til det hos udlejer. 

Ha en god dag ^_^ 


Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Det er kun et lokale på ca. 20 m2 som jeg vil benytte til erhverv. Jeg har læst at som lejer skal jeg kun søge tilladelse hos udlejer om at benytte en del af boligen til erhverv. I modsætning til, hvis jeg ejer et hus og vil benytte en del af beboelsen til erhverv skal søge andet offentligt sted. 

Det er netop det med udlejer skal undersøge det. Hvis jeg kan finde svaret et sted, og kan videreformidle det til udlejer, vil det give mig lettere adgang til lejemålet, hvis det nu ikke er så omstændigt. 

Ha en god dag ^_^ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)