Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen - i praksis.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennet Leth Sørensen:
Og hvad med de 22% man har betalt i "den midlertidige skat", får man dem retur hvis man kan bruge de hensatte penge til f.eks. varelager?
bare for at undgå misforståelser - varelager er jo ikke en udgift overhovedet - det er ligemeget om du har penge i banken eller i varer,

Varer er kun udgift når de er solgt og der jo normalt så er en indtægt der overstiger udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Thomsen:

Jeg tror du komplicerer dit liv unødigt. Jeg kan ikke helt følge med i dine mange udfordringer. Prøv at få overblik over forskellige og relativt enkle virksomhedsmæssige problemstillinger. Får du det, er det nemmere at træffe de rette beslutninger.

Hej Mogens.

Der er specifikt i forhold til VSO jeg er lidt forvirret ;-)

Jeg har tidligere haft egen virksomhed i ca. 10 år hvor jeg selv lavede alt regnskab (som blev godkendt af en revisor ved årsregnskabet), så jeg har nogenlunde styr på de relativt enkle virksomhedsmæssige problemstillinger. :-P

Det er dog lidt noget andet med VSO, men jeg har fået læst op på en masse om mellemregningskonto, indskudskonto, hæverækkefølge, hensættelse osv., så jeg er snart klar til at sætte igang.

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

 varelager er jo ikke en udgift overhovedet - det er ligemeget om du har penge i banken eller i varer,

Varer er kun udgift når de er solgt og der jo normalt så er en indtægt der overstiger udgiften

Hej John.

Ja, det fik jeg også selv rettet i en senere post. Jeg var bare forvirret over at jeg troede det Jesper_nl skrev, betød at de penge (overskuddet) jeg havde betalt de 22% skat af var låst på en konto til senere udbetaling, og at jeg så skulle overføre dem til privat og betale skat for så ar gøre dem ind i firmaet igen. Det gav ingen mening?

men det viste sig jo også at jeg havde misforstået og at det var de 22% jeg skulle betale i skat han ville have jeg skulle hensætte til fremtidig hævning.

Jeg ved godt at varelager er en balancekonto (aktiv) indtil jeg har solgt varerne ;-)

Mvh. Kennet

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)