Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan bliver du banned fra Ungiværk på Facebook

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Facebook grupper som Ungiværk og SEO nørder den hårde kerne har været en stor mavepuster for medier som Amino.dk

Fordelen ved Ungiværk frem for f.eks Amino er den, at man får et svar med det samme.

Men der er en forskel mellem lukkede grupper og åbne forums som f.eks Amino.
Jeg skrev om dette forleden og nu er det igen tilfældet med Ungiværk

Indlægget om SEO nørder den hårde kerne kan ses her: http://www.amino.dk/forums/t/276635.aspx 

Samme indhold postede jeg på Ungiværk og blev slettet samt banned fra siden. Da jeg et par dage efter spurgte en Admin fra gruppen om hvorfor jeg var blevet banned fik jeg et kort svar om, at det vidste han ikke noget om, og 5 min efter var jeg igen medlem af gruppen. 

Jeg slog så dette spørgmål op i gruppen (provokerende?) og blev slettet igen - dette er hvad jeg ser når jeg prøver at tilgå Facebook siden:

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kristian, jeg er også blevet banned derindefra, og jeg har ikke været aktiv i et stykke tid. Jeg aner ikke hvorfor. Fandt du ud af en løsning? Evt. hvem er admins? Jeg kunne godt tænke mig at komme tilbage ind i gruppen :-D

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man ikke kan se admins - hvad man måske ikke kan som banned - så er de her og de virker på mig dygtige og reelle - kæmper vel lidt med skjult reklame i oplæg af tråde (f.eks reklame for div plug in osv) og lidt sjovt ballade her og der men  - ja jeg synes de gør det pænt. Ud fra dette kan de givet kontaktes - der er jo fuldt synlige    Måske der kan mangle en sticker om reklame forbudt - den var der i mange år - og sticker bliver folk jo også trætte af (der er tilbudstirsdag som undtagelse og der skal tilbud være specielt rettet til UIV tilmed)


synlige op UIV  medlemmer - adm

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Asger her fra UIV's administration.

Vi har to meget simple regler: 
1) Ingen uopfordret salg.
2) Du må kun søge produkter som er relevante i virksomhedsøjemed f.eks. "500 A4 konvolutter" og ikke enkelt produkter "Hvem herinde kan levere en billig hårvoks, plæneklipper eller et duftlys til udestuen".

Vi accepterer ikke reklame på UIV og vi gør et stort arbejde for at holde gruppen ren.
Den eneste mulighed du har for at lave reklame for dit Wordpress Plugin er i forbindelse med TilbudsTirsdag.
Din reklame kan ikke forklædes som blog indlæg eller andet. 

Ovenstående gælder for alle, og vi har haft utrolig meget blog spam / skjult reklame hvilket har medført en nultolerence.
Dit anlæg blev anmeldt som reklame af en række medlemmer, og det var grunden til du blev udelukket. Jeg beklager hvis der var dårlig kommunikation i administrationen eftersom der naturligvis var en god grund til du blev udelukket. 

Håber det giver mening, hav en god aften :)

P.S Du kan søge ind som medlem igen i UIV.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

AsgerFraUIV:
Vi accepterer ikke reklame på UIV og vi gør et stort arbejde for at holde gruppen ren.
Den eneste mulighed du har for at lave reklame for dit Wordpress Plugin er i forbindelse med TilbudsTirsdag.
Din reklame kan ikke forklædes som blog indlæg eller andet. 

Reklame og linkbuilding fra gruppen til egen side kan maskeres på mange måder. Og det bliver det, uden at det bliver fanget af admin ;-)

Det er der flere eksempler på.

Så jeg kan da godt forstå, at nogen ikke helt forstår grænsen, når den nogle gange ikke bliver håndhævet, og andre gange bliver brugeren bannet. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er en udfordring vi møder dagligt. Vi arbejder på at finde en god løsning, men det er en svær gråzone.

Hvis et "gråzone" indlæg bliver skrevet plejer vi at lade det være op til vores medlemmer at beslutte om de opfatter det som en reklame eller ej, hvorefter vi træffer en beslutning. 

Så er spørgsmålet hvor godt du kan forklæde din reklame indtil vi finder en løsning. :)

Husk at gruppen er lukket, og dermed ingen linkværdi såfremt nogen skulle forsøge at benytte UIV til linkbuilding.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

AsgerFraUIV:
Hej John,

Det er en udfordring vi møder dagligt. Vi arbejder på at finde en god løsning, men det er en svær gråzone.

Hvis et "gråzone" indlæg bliver skrevet plejer vi at lade det være op til vores medlemmer at beslutte om de opfatter det som en reklame eller ej, hvorefter vi træffer en beslutning. 

Så er spørgsmålet hvor godt du kan forklæde din reklame indtil vi finder en løsning. :)

Så når man beder om feedback på en sin app - linker til den, og ens nære ven (ifølge FB) umiddelbart efter springer ind og roser den.
Samme FB ven direkte reklamerer på egen væg for samme app. 
Det er en gråzone? :-)

Bare lige for god ordens skyld, så synes jeg, at UIV generelt er et glimrende forum. 
Som moderator anerkender jeg, at det ikke altid er let at håndhæve et regelsæt om spam/reklame. :-)
En konsekvent linje kan ikke undgå at give lidt støj en gang imellem. Men er admins generelt fair, så er brugerne som regel forstående. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Så når man beder om feedback på en sin app - linker til den, og ens nære ven (ifølge FB) umiddelbart efter springer ind og roser den.
Samme FB ven direkte reklamerer på egen væg for samme app. 
Det er en gråzone? :-)

Yes. Det er netop en af gråzonerne som er svære at finde en god løsning på.

Der er intet galt i at arbejde på et stort projekt og derefter bede om feedback i ens netværksgruppe.

Vi er iværksættere og gruppen er til for at hjælpe hinanden.

Problemet opstår når det bliver misbrugt som skjult reklame, men her kan jeg også love dig for vi er hurtige til at smide folk ud. Ser vi det samme indlæg med feedback på en app igen og igen, er det ud.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Asger, 

Jeg ved ikke om du har set det jeg slog op derinde - det virker det ikke til? 

Jeg slog ikke noget op om et WordPress plugin jeg har lavet. 

Jeg slog noget op om 10 gode plugins man kan bruge til WordPress og SEO. 

Du kan læse indlægget her: http://kristianole.dk/seo-plugin-til-wordpress-top10-2016/ jeg har ikke udviklet nogle af de moduler der nævnes... 

Mit opslag jeg efterfølgende slog op, efter at jeg igen var blevet un-banned, var netop et oplæg til debat om, hvad der er OK at dele og hvad der ikke er OK. 

Jeg blev herefter slettet og banned igen... Så derfor tog jeg netop debatten her til et åbent forum og det virkede bedre.

Som John rigtig nok skriver, så er der godt nok noget af en gråzone. For som jeg ser det ud fra det jeg har oplevet, så er det OK hvis man prøver at gemme det - men hvis man skriver noget på sin egen blog og derefter deler det for at hjælpe andre iværksættere med at få det bedste ud af deres WordPress side - så er dette over stregen, da det er for åbenlys selvpromovering eller hvordan? 

Jeg ser frem til dit svar. 

Mvh.

Kristian

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)