jamen dropshippe som nævnt er jo så med UK moms bare - men jeg kan ikke lige se at du kan fakturere slutkunden så - det må jo så være ham der sender for at kunne få UK moms med korrekt - og så må du jo finden en måde hvor UK dropshipperen afregner så du får penge vil jeg mene, som nemmest (hvis det i sig selv er nemt)
Alternativet med UK selskab er jo muligt men jo ikke bare helt ligetil heller - med UK comp secreatary krav og bank osv - men ja - muligt
vh John Hannover
Hm, men altså hvis en vare sælger for 16 pund på Amazon, så får jeg vel mine 16 pund betalt. Amazon trækker ikke 20% VAT fra og betaler mig 12.8 pund, vel? I så fald går min forretning stadig op.
Ja din forretning går op! Men du mangler jo at afregne moms i England eller i hvert fald forhold dig til om du er pligtig til at lade dig registrere i England
Så det kan være at jeg er pligtig til at lade mig registrere fordi jeg ikke er baseret i UK? Men hvis jeg havde et UK firma så kunne jeg slippe afsted med at tjene op til 79.000 pund uden at betale moms?
Så det kan være at jeg er pligtig til at lade mig registrere fordi jeg ikke er baseret i UK?
Har ikke hørt om sådan en regel tidligere
Paze:
Men hvis jeg havde et UK firma så kunne jeg slippe afsted med at tjene op til 79.000 pund uden at betale moms?
Skal jeg forstå det sådan?
Nej, sådan skal det ikke forstås.
Registreringsgrænsen er udelukkende en grænse for hvornår man har pligt til at lade sig registrere.
Er du momsregistreret skal du betale moms af hele din omsætning.
Okay, jeg har faktisk lige ringet dem op i UK og jeg skal registreres pga. jeg ikke er baseret i UK.
Mht. momsregistreret eller ej - skal man stadig betale moms, om man så er registreret eller ej? Der er bare et vist beløb på hvornår man SKAL registreres? Har jeg forstået det rigtigt nu?
Altså alle skal betale moms af sit overskud (overskud moms minus købt moms)?