Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ER MIN IDÈ GOD NOK TIL AT VIDEREFØRES I ERHVERVSLIVET?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg har efterhånden gået med denne tanke i meget langt tid.

Jeg vil gerne åbne min egen lille catering virksomhed, som har speciale i at lave sund salat.

Med salat, så mener jeg kun salat. Jeg vil lave forskellige salater fra hele verden og mit mål er at sælge til virksomheder. 

Jeg kan evt supplere med andre produkter senere hen, men hvordan er idéen?

Er der brug for denne slags virksomhed?

Er det en benhård branche?

Hvilke problemer kan jeg støde på?

Håber i kan hjælpe :-) 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:50

Der er faktisk en købmand i christiansfeldt, der har en super ide mht salat - Man kan blande sin egen færdigskårne, friske salat - Lige som du kan det på fx jensens bøfhus eller bones.

Hvis man bor alene eller som jeg, med en mand der ikke spiser salat (for det er til kaniner :-)) og gerne vil have en salat med en masse forskelligt i, er det jo super smart at kunne blande det selv ved købmanden, når man handler ind til aftensmaden..
Hvis jeg køber 7 forskellige slags grøntsager hjem til, kan jeg smide en del af det ud, fordi det ikke bliver spist, før det bliver for gammelt.

Så du kunne jo lave salatbar til forskellige kæder, fx føtex, bilka, hvad ved jeg, hvor du leverer færdigskårede, rensede grøntsager, som de bare skal fylde i salatbaren.

Hmm.. det var ikke lige svar på dine spørgsmål, men måske du kan bruge det alligevel :-)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:58

Jeg tror ikke du vil kunne sælge noget hvis du kun har salat. De virksomheder der får leveret mad udefra til deres medarbejdere, plejere mere eller mindre at få stillet en buffet op med alt muligt, og så tror jeg næppe at de vil begynde kun at spise salat.

Fra København Ø
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:33

På den anden side er vores helbred og "fedme-epidemi" meget brugte ord for tiden - så at markedsføre sig som "Red dig selv for blodpropper" eller "SMB - Save My Body". Dog tror jeg som Martin M også skriver at virksomheder aldrig kun vil købe salat, men hvis nu du kan markedsføre dig som "særlig" god til at lave salater (hvordan man så gør det?) så synes jeg det lyder som en fin nok ide.

Jeg kunne forestille mig at problemet i den branche primært er at skille sig ud. Fx RizRaz er jo godt nok en restaurant og ikke et cateringfirma, men de laver vegetarmad (i hvert fald uden kød) og leverer så vidt jeg ved i hvert fald også til private. Men de skiller sig ud, synes jeg, ved at der er noget "specielt" over deres vegetarmad, så selv en inkarneret Tyrannosaurus Rex som mig kan godt lide at gå der.

Fra aarhus
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:58

Hej :)

Jeg syntes salat er skønt, og ideen er god.

Men tænker at det måske var en ide... at tilbyde din varer til nogen med et marked i forvejen? så du blev underleverandør??? 

På den anden side er der jo nogle der laver god biz ved "kun" at sælge kager til cafeer og firmaer, så din ide er da også mulig.

Når man har det sjovt...

og brænder for en sag kan alt jo lade sig gøre!

:D

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:53

Jaaa..det tror jeg da! "Grønne" firmaer er jo i vækst!

Kan du måske lave et samarbejde med en øko-grønt producent? Så er der en form for garanti til dine kunder også? Og du vil spare penge. Trulles idé med at være salatbars-leverandør er også god. De fleste kantiner er jo baseret på halvfabrikata i dag, og du garanterer jo friskheden!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 15:32

Kan være du kan få en erhvervs aftale med Aarstiderne.com - dem har jeg købt frugt fra i flere år - og det er lækre produkter de sælger 

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:15

Du skal bare kende dit produkt, og sælge din viden. Hvis du har en potentiel kunde, fra en arbejdsplads med højt antal sygedage, ville det være meget nærliggende at tilbyde salat der styrker immunforsvaret.

Hvis din kvalitet er i top, altså HELT i top, og hver gang, burde der ikke gå lang tid, før dit rygte ville begynde at spredes.

Og selvfølgelig er der brug for denne slags virksomhed. Den voksende, og store, fokus på hvor vigtigt det er at spise grønt, kan dine potentielle kunder ikke undgå at høre. Men virksomheder, arrangementer osv. bestiller normalt komplette bufetter. -men hvor god kvalitet, varietet og spændende er salaten fra disse? Hvis du sælger dit produkt(og dit produkt er spændende nok) godt, burde du kunne sælge dit produkt.  Du skal gøre netop DIN forretnings produkt til noget helt specielt, hvilket i dette tilfælde ville være salaten. Du kunne fokusere på at gøre din kvalitet specielt god, dit udvalg specielt, du kunne fokusere på, at dine leverancer altid kom til tiden, havde det bestilte indhold osv..

Så længe din service, kvalitet, brand og originalitet er i top, kan du ikke fejle helt :) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)