Hvis jeg har skrevet en e-bog, som jeg gerne vil markedsføre på min egen blog, hvad er så den nemmeste måde at få dette til at virke med betaling på?
Jeg skal med andre ord finde en nem måde at brugeren kan lægge e-bogen i en kurv på og gennemføre betaling, hvorefter brugeren får sendt e-bogen som PDF. En anden mulighed er at jeg publicerer min e-bog på en andet sted - hvilket kunne det være? - hvor jeg så betaler et fee når bogen bliver solgt her. Dette er også acceptabelt for mig, hvis dette sted modtager fx VISA.
Nogen der har et godt råd?
Jeg har lige nu wordpress, men vil gerne undgå at bygge det helt store e-commerce setup blot til denne ene ting, man skal kunne købe på min blog. Jeg har heller ikke den store tekniske kunnen til at gøre dette, så det skal være relativt nemt hvertfald uden at man skal kunne PHP eller lignende.
Tue Lindblad har lavet små fine guides til hvordan du kan sælge digitale produkter online på din blog. Tjek evt. hans side onlinebijobber.dk ud.... Nedenstående guide viser dig ganske nemt hvordan du kommer igang med betalingen på din Wordåress blog:
Tak for svar, men det var måske denne MEGET komplicerede proces jeg ville undgå (betalingssystem, betalingsgateway, woocommerce setup mm) bare for ét digitalt produkt. Jeg citerer fra indlægget du linker til:
"Jeg vil hellere vaccineres 1.000 gange i træk end at gennemgå den proces igen"
Jeg har tydeligvis fordelen af at tage al indtægten fra min ebog, hvis den sælger, men hvis jeg så skal betale fees til nets og epay (hvilket jeg skal), er det måske bedre i mit tilfælde, hvor jeg kun har 1 produkt, at vælge at placere bogen på en markedsplads, der så tager sin andel.
Der skal du forinden have ansøgt Nemid om medarbedersignatur til et CVR nummer. Og ja, du kan sagtens få et CVR nummer uden at være momsregistreret, hvis du tjener under grænsen. Det hedder Privat Mindre Virksomhed og er gratis: