Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der ulemper ved at stifte et IVS i stedet for et APS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 352
Fra  Hype Media Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 11:28

Tak for gode svar. 

Lige to tillægsspørgsmål vedrørende: "Eneste alternativ til lån med lovpligtig markedsrente, er et lån med overkurs ved tilbagebetaling..."

Ved du, om beskatningen af overkursen sker i året for tilbagebetaling, eller om skatten af overkursen skal betales løbende over lånets løbetid?

Giver myndighederne nogen vejledning vedrørende størrelsen af den "lovpligtige markedsrente," eller må man selv sjusse sig frem ved at kontakte en række banker og håbe på, at de kan være behjælpelige med at oplyse, hvad de ville have krævet i rente i en tilsvarende situation med dem som udlåner?

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33

Maverick26:
Ved du, om beskatningen af overkursen sker i året for tilbagebetaling, eller om skatten af overkursen skal betales løbende over lånets løbetid?
jeg mener den sker ved tilbagebetalingen når det er en privat der yder lånet. Om det er mere praktisk end den løbende rente f-.eks. en gang om året ved jeg ikke, men er det det for dig - så brug det. Jeg synes det er meget rart at få udgiften på plads i selskabet ved årsregnskabet og ved der for ikke helt om selskabet skal tage beløbet op til overkurs i forhold til det år der er gået - i regnskabet - hvis det ex skal af med 15% mere 1,5 år efter

Nej myndighederne giver ikke str. Man kan finde ord som - disconto + 4% hvis ikke man kan sandsynliggøre. 4% får du nok ikke i en bank. Jeg ville personligt bruge 8% og sige, det var hvad du kunne finde i mybanker (ligger i det snit niveau for en del forbrugslån) - så tror jeg ikke du får vrøvl.

Du kunne melle os (og Amino) argumentere for, jo højere jo bedre, da rente faktisk er  billigste måde at få penge fra dit IVS til dig selv skattemæssigt - men pas på ikke at gå for højt uden i så fald netop at have banken til at give dig et tilbud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 14:31

Det er netop de overvejelser, jeg gør mig, i relation til regeringens foreslåede pakke.

I regeringens nye plan foreslås nettokapitalindkomst beskattet med 35% uden loft. Det vil gøre det særligt attraktivt at vælge fremmedkapitalfinansiering i selskabsform i stedet for virksomhedsordningen - især når der er tale om en virksomhed med høj risiko, hvor man kan retfærdiggøre en høj markedsrente, som kan bekræftes af et par uafhængige banker.

Det andet spørgsmål er relevant i forhold til et andet af regeringens forslag. Regeringen foreslår skattefrihed for nye iværksætterselskaber i tre år. Her vil det være fordelagtigt at kunne vælge et lån med overkurs, hvis det er rigtigt, at overkursen først beskattes ved tilbagebetaling. På den måde kan man opnå skattefrihed for selskabet i tre år, og derudover nøjes med 35% på renten af lånet over de tre år i form af overkursen, hvis lånet forfalder efter tre år. På den måde får man både skattefrihed i tre år og lav 35% beskatning på renten over de tre år. 

Men det afhænger naturligvis af, at pakken bliver vedtaget. Det viser i øvrigt også, at det er bedre for myndighederne blot at regulere de generelle satser, fordi detailregulering og særordninger skaber huller, der ikke var tilsigtet. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)