Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Døde perioder som iværksætter?!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften!

Jeg har tænkt lidt over om alle iværksættere løber ind i "døde perioder". Altså hvor lysten til at iværksætte er mindre end den plejer?
Jeg er som i nok kan se ikke ligefrem den mest erfarne her på siden, hvilket nok også hænger sammen med min alder, men er der nogle af jer erfarne gutter, som har haft perioder hvor det er starte en ny virksomhed eller sætte andet i værk ikke har "tændt" jer som det plejer. Hvis ja, hvor længe har de perioder så varet og hvordan fandt i den rigtige ånd igen?

F.eks. har Martin Thorborg ofte udtalt at han altid har været en rigtig iværksætter. At han egentlig ikke kan li' at drive en virksomhed. Men er der ikke perioder hvor det bare er dejligt at have et fast job og en fast løn?

Kom med jeres egne oplevelser! :)

LJK

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:03

Hej,

Jamen selvfølgelig har man ups and downs... skulle nogen fortælle dig andet, er den en stor fed løgn ;-)
Men tror det kommer man an på, hvilke job man ellers har haft igennem livet, hvilken social type man er og hvilken form for virksomhed man så driver, når man er iværksætter.
Personligt synes jeg ikke december er speciel sjov som iværksætter, da jeg lever af B2B og december er den måned hvor ordrene gerne lader vente på sig, heldigvis for at komme tilbage i januar :) Men så kan man da godt blive lidt rastløs... og håbe man havde lidt B2C.

En af de ting jeg gjorde - for at få mere gejst som iværksætter var at lægge min sport om...
Før i tiden kunne jeg godt lide at instruere, fx badminton og fitness. Men når man pludselig hver dag hver eneste time er den der skal lave "the final call" og tage stilling til alt.. så er det fedt med en sport som fx min nuværende (Karate), hvor man bare gør som der bliver sagt og lægger hjernen på bordet derhjemme.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:15

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så er mit svar her:

Jeg ELSKER at være iværksætter! Men jeg kan godt have perioder, hvor jeg ikke rigtigt gider mit firma. Når jeg er lidt træt af firmaet, så er det eneste, der kan få mig i sving igen: at sætte iværk!

Jeg er nok enig med Martin T. på det punkt. Jeg ville elske at have en virksomhed, hvis formål var at starte forfra på ny igen og igen indenfor alle mulige brancher. Det bliver jeg aldrig træt af (tror jeg...)

Men min egen virksomhed har da også en række elementer, der kan hjælpe med lysten, når det er surt. Så det hele er nu ikke så slemt, som det lyder :P

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)