Hej Min revisor glemte at indberette mit regnskab i sommer på mit Aps. Efterfølgende glemte han igen efter han havde lovet at få styr på det at få sendt de sidste papirer ind. nu er firmaet efter det har været midlertidig tvangsopløst igen i gang. men han vil ikke betale os noget i kompentation, hvad gør man her vi har nu været nødsaget til at øge vort lager med ca 45000kr, da flere af vores leverandører ikke vil give os kredit i perioden indtil der er styr på det igen. Hvordan får jeg søgt erstatning af min tidligere revisor og hvad gør jeg med fremtidig regnskab, vi har en sund økonomi... men har mistet et par store kunder pga af dette cirkus. Håber der findes kloge mennesker her
|
Erstatning vedr min revisor har glemt at indbrerette regnskab med dertilhørende tvangsopløsning
- 1
Hvis du mener du har lidt et tab (tilfældet her) kan du altid gøre revisor erstatningspligtig. Hvorvidt det er det værd skal jeg ikke kunne sige, men det er muligt hvis du kan bevise det. Hvis du vælger at forfølge sagen ville jeg alliere mig med en advokat.
Tabet i dette tilfælde vil nok være de omkostninger du har haft til en godkendt revisor for at udarbejde en erklæring for at få selskabet genoptaget og ud af skifteretten. Det vil nok være svært at overbevise retten om, at du har lidt tabt indtjening (tabte kunder) som følge af at revisor ikke indberettede regnskabet i tide. Det har nok ikke årsagssammenhæng i og med i stadig har haft varer på lager.
Hvis jeg var dig ville jeg droppe det. Det er nok ikke det værd henset til det tid det kommer til at tage dig. Glade tanker i hovedet - få en ny revisor |
Hej. Jeg har fjernet navnet i henhold til Aminos regler. Så får du mulighed for at få svar på dit spørgsmål. |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
du kan som nævnt gå i retten for at få erstatning for absolut bevist tab og jeg er enig med revisoreleven, at det nok er de ekstra omk for at få revisorerklæring for kapitalen der ligger nærmest. Det er ikke mange penge formentlig + hvis du har betalt den revisor der "glemte" noget. Evt ekstra lager der skulle betales får du næppe spor tilbage for Jeg siger også - glem det og kom videre, find en rigtig revisor, for jeg mistænker lidt, at det nok slet ikke var en godkendt/aut revisor, men bare en der kalder sig det - OG se til at have helt klare aftaler om hvornår hvad skal gøres vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Da der er tale om en statsautoriseret revisor (og som endda er bestyrelsesformand for et revisorfælleskab) kan du i bede din advokat vurderer om der er basis for en klage til revisornævnet. |
du har nået at se navn inden det så blev slettet men ja - med statsaut revisor - og hvis klar aftale, så er revisorklagenævnet jo en mulighed til en start |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Loven er meget klar. Det er ledelsens ansvar at sikre rette tidsfrister for indlevering. |
Der er 2 sider af denne sag. Dels det selskabsretlige hvor det er ledelsens ansvar at tingene bliver indberettet. |