Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsehjemmeside og tur til USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har en rejsehjemmeside med lidt løst og fast for det rejsende folk: rejsebeskrivelser, hjælp til at jagte de gode tilbud etc. Jeg har selvfølgelig annoncer og diverse affiliateaftaler så jeg tjener lidt penge hver gang nogen køber en rejse via min hjemmeside. Da beløbene blev større og større besluttede jeg mig sidste år for at starte en enkeltmandsvirksomhed.

Nu er spørgsmålet så: jeg skal på en tur til USA med nogle venner til sommer, og har spekuleret i om min virksomhed kan betale for hele eller dele af mine rejseomkostninger. Jeg har tænkt mig at bruge mine oplevelser, billeder etc. på min hjemmeside for at lave et USA tema, så under alle omstændigheder er rejsen delvist i forretningsøjemed hvis det er hvad man kan kalde det.

Må jeg godt lade virksomheden betale for hele eller dele af rejsen for SKAT?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Kristian
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 14:33

Hej Kristian,

Jeps, det skulle jeg da bestemt mene. Forretningsrejsen er og bliver en firma omkostning.
Men det vil selvfølgelig være fordelagtigt at dele sin hotel regning op, så man har en kvittering for de dage som er forretningsbetinget, og en for sine private feriedage.
Der er da sikkert nogen som vil mene man bare kan trække alt fra, så længe det udadtil virker overfor SKAT.

Nu vil jeg bare gerne personligt have skatten ned, så jeg holder privat- og firmaomkostninger adskildt.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03

Hej!

Ja.....delvis.

Sørg for at have dokumentaionen i orden i forbindelse med udgifter i forretningsøjemed.

Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:14

Hej Kristian

Må man se denne hjemmeside?

Tilmeldt 12. Jan 08
Skrevet kl. 17:28

Hej,

Tusind tak for de hurtige svar. Det lyder godt hvis jeg kan tillade mig at lægge nogle af omkostningerne på firmaet.

Et lille uddybende spørgsmål: hvis jeg har en udgift som f.eks. flybilletten, skal jeg så dele den op efter f.eks. antal rejsedage der er brugt på forretning of fornøjelser og lade firmaet og jeg selv betale hver sin andel? Og hvad gør man så når man bestiller billetten, angiver jeg så mit momsnr. men opgiver efterfølgende kun den andel af prisen som jeg mener firmaet bør betale til moms?

Til nylværk: jo da, hjemmesiden er www.pilotrejser.dk. Den er desværre en smule misligeholdt på det sidste, men du er meget velkommen til at klikke på et link og bestille din næste drømmeferie :)

Kristian

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 18:28

Ang. flybilletten ville jeg tage det hele over forretningen, for du kan ikke komme kom nogen steder for det halve, så det er ulogisk og upraktisk at regne på.
Det er mere de andre udgifter som Hotel, spisning, taxi etc.. hvor det er nemt bare at sige fra den og den dag er det forretning, og ellers underholdning.

Ang. Pilotrejser.dk
Så er det thumps up at du bruger Supersaver - jeg har med stor tilfredshed brugt dem på flere rejser, og altid uden problemer!
En lille ting - du bruger et billede fra filmen Gladiator, ikke at jeg tror nogen hænger sig i det, men det er ikke lovligt med mindre du har en tilladelse.
Jeg kan godt lide du bruger en simpel opbygning der ikke er forplumret af reklamer.
Virker begivenhedskalenderen ikke? Ville ellers være super nice - da det er fedt hvis man kan komme på tidspunkter hvor der er events i storbyerne :)

"Godt at vide"-boksene er top dollar... dem håber jeg du vil fokusere mere på, og stadig holde så overskuelige, for det er lækkert hurtigt at kunne finde "godt at vide" fakta.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:39

Emil Larsen:
Ang. flybilletten ville jeg tage det hele over forretningen, for du kan ikke komme kom nogen steder for det halve, så det er ulogisk og upraktisk at regne på.

Samme argument kan bruges for slet ikke at trække noget fra: Har turen været delvis været for fornøjelse, så havde der ikke være nogen fornøjelse ved ikke at komme afsted, vel?

Hele grundlaget for fradrag findes i statsskattelovens §6 stk 1 pkt a: fradrag for udgifter der er nødvendige for at opnå eller vedligeholde indtægten. Hvis turen ikke kan forventes at give nok indtægt til at dække udgifterne, så kan selve turen ikke fratrækkes i sin helhed. Du må så fratrække en andel af de nødvendige rejseudgifter (transport, ophold m.v.) samt hele den del af udgifterne der KUN er erhvervsmæssigt. Ialt ikke mere en den indtægt turen kunne forventes at indbringe.

Tilmeldt 12. Jan 08
Skrevet kl. 10:17
Endnu en gang tak for svarene. Tak for citatet fra statsskatteloven, det er det jeg vil rette mig efter. Også en tak for kommentarerne til min hjemmeside. Eventkalenderen virker, men pga eksaminer og almen travlhed har jeg ikke fået den opdateret i et stykke tid men det er på min liste over ting jeg skal have ordnet. Mvh, Kristian
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)