Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overnatning i erhvervslejemål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kender til reglerne om overnatning i erhvervslokaler? 

Lad os sige, at man gerne vil leje et erhvervslejemål til bl.a. undervisning, hvor kursisterne samtidig skal kunne overnatte - er dette lovligt? Jeg kan ikke finde noget i erhvervslejeloven, der skal kunne umuliggøre dette. Jeg er klar over, at der kan være krav til nødudgange, brandsikkerhed osv., men det er den reelle overnatnings reglement jeg leder efter svar på. Det kræver naturligvis også udlejers accept, men lad os sige, at det for udlejers vedkommende er ok.
Hvor står der at man må/ikke må og hvad skal der til, for at man må overnatte der?  Eller er der en måde, hvorpå man kan opnå tilladelse til overnatning i et almindeligt butiks/kontorlejemål?

Almindelige hostels (f.eks.) hvilke typer af lejemål hører de under?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

Charlotte

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokalerne skal godkendes til midlertidig overnatning ved henvendelse til de lokale brandmyndigheder. Dette skal gøres da lokalerne ikke (i hvert fald meget sjældent) er godkendt til overnatning og at brandmyndighederne derfor ganske rimeligt ikke forventer at der opholder sig mennesker i bygningen, skulle den bryde i brand. Dette gælder for skoler, idrætshaller, butikker osv.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)