Er der nogen, der kender til reglerne om overnatning i erhvervslokaler? Lad os sige, at man gerne vil leje et erhvervslejemål til bl.a. undervisning, hvor kursisterne samtidig skal kunne overnatte - er dette lovligt? Jeg kan ikke finde noget i erhvervslejeloven, der skal kunne umuliggøre dette. Jeg er klar over, at der kan være krav til nødudgange, brandsikkerhed osv., men det er den reelle overnatnings reglement jeg leder efter svar på. Det kræver naturligvis også udlejers accept, men lad os sige, at det for udlejers vedkommende er ok. Almindelige hostels (f.eks.) hvilke typer af lejemål hører de under? På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Charlotte |
Lokalerne skal godkendes til midlertidig overnatning ved henvendelse til de lokale brandmyndigheder. Dette skal gøres da lokalerne ikke (i hvert fald meget sjældent) er godkendt til overnatning og at brandmyndighederne derfor ganske rimeligt ikke forventer at der opholder sig mennesker i bygningen, skulle den bryde i brand. Dette gælder for skoler, idrætshaller, butikker osv.