Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Norge...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det lige med bogføring/regnskab og handel med Norge??

Er det dumt at begå sig med??

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Næ.....er da o.k.

Du skal bare sælge uden moms, så sørger Norge for at opkræve momsen.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:58

Githa:

Hvordan er det lige med bogføring/regnskab og handel med Norge??

Er det dumt at begå sig med??

Norge er jo ligesom så mange andre salg i din virksomhed, bortset fra at du skal have moms tilbage, og ikke skal opkræve kunden moms.

Hvis vi f.eks. opstiller bogføringen i T-konti ( det antages i understående eksemple at du har givet 100.000 kr. inkl moms for varene, som indsættes på varelageret (beløbet trækkes fra banken) og sælger dem for 150.000 eks moms, beløbet indsættes i banken):

Res opg.                                                    Res opg.                      Aktiv                      Aktiv
     Varesalg til udland (I)                  Moms               Vareforbrug(u)               Varelager                Bank 
                    150.000                 25.000               75.000                           75.000                            100.000
                                                                                                                           75.000     150.000

Dit momstilsvar (skat skylder dig) vil derfor udgøre 25.000 kr, da du ikke skal betale udgående moms (salgsmoms)

(der tages højde for at dette er lidt forenklet og der er ikke taget højde for eventuelle specielle regler samt at jeg er lidt træt nu og ikke kan huske alt i hovedet Wink )

NOTE: Ja disse T-konti fuckede selvfølgelig totalt op da jeg postede.. .så bare glem overstående, hvis det også ser forvirende ud på din skærm.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:37

Lige en lille rettelse til Martins post,

momsen udgør kun 20% af prisen inkl moms, hvorfor skat i dit eksempel desværre kun skylder dig 20.000 kr

Jeg blev lige lidt forstyrret af det, da jeg også er ved at være træt :b 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:41

Lademann:

Lige en lille rettelse til Martins post,

momsen udgør kun 20% af prisen inkl moms, hvorfor skat i dit eksempel desværre kun skylder dig 20.000 kr

Jeg blev lige lidt forstyrret af det, da jeg også er ved at være træt :b 

Ja jeg sagde jo at jeg sikkert lavede en kage fejl Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)