Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Slush Ice maskine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Da jeg ved at der er flere fest-udlejere herinde, forsøger jeg mig lige her.

Har en ældre Scoop Granitime 2 Slush Ice maskine, som jeg ikke kan få til at fungere.

Der er blandes præcist, og fyldes op til max.

Justeringsskruen bag på, er skruet helt i top (Tyndelse konsistens)

MEN problemet er når Slush Ice'en er ved at være klar (efter ca. 1 time), bliver den alt for tyk,

at sneglene ikke kan trække rundt (klikker, og forsøger) , og jeg slukker naturligvis med det samme.

Inde i maskinen sidder der også 2 regulatorer (De stod før på 1, og jeg er i skrivende stund ved at prøve en blanding, hvor de står på 3 i stedet for.

Problemer er på begge snegle.

Jeg vil prøve at kontakte SlushIceShop imorgen, men håbede der var en med kendskab til sådanne maskiner herinde inden.

Det skal siges at da jeg købte maskinen (brugt), stod justeringsskruerne bag på, helt i bund (hvilket jeg af alle har fået vide var forkert, da det bliver for tyk på denne måde.

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe, hvad der kan være galt ? (Den skulle ifølge sælger virke ved nedtagning

(Kan der være vendt noget forkert, så justeringsskruenerne sidder omvendt en normalt

På forhånd tak, og god aften.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:30

Justeringsskruen kan jo sagtens sidde forskelligt på forskellige modeller, men hvis jeg husker rigtig fra da vi havde flere maskiner, så frøs de alt for hårdt, når de var skruet helt i top, og alt for lidt når de var helt i bund. Prøv at sætte den i midten, og så se hvad der sker. :-)

Tilmeldt 2. Feb 15
Skrevet kl. 05:24

Tak det vil jeg prøve..

Ellers ser det ud til maskinen virker fint - Lige indtil skidtet fryser for meget, og sneglen ikke kan trække ;)

Havde bare set i alle guides at justeringsskruerne skulle være i top.

God weekend,

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 09:16

De slushice maskiner jeg havde i sin tid, virkede på den måde at når motoren mødte modstand fra sneglen (fordi saften blev til slush) så vippede motoren op og påvirkede en kontakt der indikerede at slush'en var tyk nok. Når denne kontakt blev sluttet, slukkede køleren og slush'en blev altså ikke tykkere.

Det der forhindrede motoren i at vippe op fra starten var en fjeder (som er spændt op via den skrue som du kigger på)

Så, hvis din maskine har samme design, så vil jeg antage at det er kontakten der ikke virker, når motoren møder modstand, og derfor fortsætter køleren med at køle, og slush'en bliver alt alt for tyk...

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 2. Feb 15
Skrevet kl. 10:09

Hej ...

Takker for svaret ...

Det lyder til at det godt kunne være den mikroswitch der driller mig ;)

God søndag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)