Hej folkens.
jeg har længe haft lyst til at lave en webshop.
Det er nu (næsten) gjort i WordPress.
Der er dog nogle ting jeg ikke helt kan finde ud af.
Først og fremmest mit start kapital er meget småt så jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal gå efter dropshipping eller lager
Da mit start kapital er småt kan jeg ikke have en ordentlig lager beholdning hvilket efter min optik kan give problemer i forhold til kundens bestilling levering til tilfredsstillende tid.
Dropshipping har jeg endnu ikke kunne finde en leverandør af det er hovedsageligt kæledyrs artikler jeg søger.
Og så kan jeg ikke helt finde ud af det med at CVR.
Jeg har hørt et par steder at så længe der ikke handles der mere end 50.000 kr skal jeg ikke betale skat og derved ikke have CVR nr men kan det passe ?
og hvordan er det med vare fra Kina
Nu læste jeg en gammel tråd ang at købe få produkter på Aliexpress.com o.lign sider og starte sådan MEN så er det igen svært i forhold til levering det kan jo tage fra 1 ugen til 3 måneder at få hjem der og så har jeg ingen måde at kontrollere om der er kopi vare?
Jeg ser frem til at høre fra jer så jeg kan komme videre
Vh.
Gid det var såvel, at man kunne slippe for skat bare man ikke tjente mere end 50.000.
Det er dog forkert. Skat skal betales, men den grænse du tænker på er moms. Momsregistrering skal ske, når du har nået en omsætning på 50.000 kr over en 12 måneders periode.
Jeg har hørt et par steder at så længe der ikke handles der mere end 50.000 kr skal jeg ikke betale skat og derved ikke have CVR nr men kan det passe
nej uanset momsgrænsen som er de 50.000 skal du betale skat af hver en krone du har i overskud. Føre regnskab og opgive overskud til skat
Dertil kommer, at du slet ikke må importere fra uden for EU uden at have importregistrerig = have CVR også
Overvej min bog Selvstændig som link her. den findes som e-bog eller paperback. Der er alt om oprettelse af både momsfri virksomhed, momspligtig enkeltmands, samt selskaber IVS og ApS med skat, moms og en masse andet let forståeligt forklaret
omkring vare kopi/ægte er eneste vej at købe 5-6 forskellige steder, finde ud af hvem der sælger ægte, kvalitet og leverer til tiden. Dette er en investering som du ikke kan komme uden om med mindre du føler dig mere heldig end andre :)
Okay super.
Har i evt nogle link til noget konkret og korrekt info i forhold til oprettelse af CVR lovgivning mm.
Og evt et sted jeg kan læse om rådgivning i forhold til at holde regnskab ?
Det link du sendte sender mig bare ind på danhost ikke noget med en e-bog?
Ellers kan du læse ALT i men bog netop om at stifte alt fra Personlig virksomhed, PMV, enkeltmands, I/S til selskaberne IVS og ApS - stiftelse, skat, moms, lovpligtige ting der SKAL opfyldes løbende osv Den hedder START-UP som linket her og findes som E-bog eller paperback
Regnskab: Jeg vil anbefale dig at teste www.dinero.dk i gratis version, men kan du lide det, så bliv plus bruger som giver mange fordele Du kan læse principper og baggrunde for regnskab på start niveau i min E-bog eller paperback Introduktion til REGNSKAB
God vind med det
John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Fantastisk mange tak det vil jeg kigge på for må nok indrømme jeg er extreme nervøs for at misforstå noget og tabe en masse penge på det
Men tak for hjælpen indtil videre 👍😃
Jeg kom til at tænke på hvordan med brug vare
Jeg har efterhånden købt mange ting til mig selv for en pris jeg har tænkt der er lidt at tjene.
Hvis jeg eksempelvis vinder en auktion på ebay og jeg vil videre sælge vare som både er brugt og importeret hvordan skal jeg så forholde mig?