Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går du hen for at få hjælp til web?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Sørensen:
Når hjemmesiden får success plejer de så at gå til et kyndigt bureau og får lavet den lækre løsning.

"Plejer" er heldigvis død :-D

Desuden vil ethvert nutidigt "kyndigt bureau" med respekt for sig selv og sine kunder, tilbyde udvikling i Presta, Wordpress og/eller Magento. Magento er i øvrigt ikke nogen nem løsning, og bestemt ikke en man bare lige laver en simpel hjemmeside i (det er iøvrigt et webshopsystem).

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 23:46

Ulrik Kristiansen:

Jeg prøver bare at forstå hvordan folk der ikke er web-kyndige og som har behov for hjælp agerer. 

De hyrer da en grafiker/webdesigner - det er jo sådan nogen som dig vi lever af ;)!
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:05

Jeg har 100% selv lavet min poledanser side og jeg laver det også bedre end flere webmaster jeg har set så det er spild af kroner bruge noget man selv kan lave bedre end mange min side har god pagescore selv om mange billeder på siden facebook google plus med mere alt sådan noget som trækker pagescore normalt ned men ikke på min side https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=poledancer.dk 

jeg seo retter selv siden den har god score mange seo tjenester 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 08:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak igen til KOKKEDAL og jer andre som har givet jeres besyv med so far

Jeg vil bare gerne høre hvad man har gjort selv, jer som har skullet starte op med en side eller en shop - især hvis det har været uden den store forkundskab i at lave hjemmesider. Ved godt det ikke kan blive repræsentativt, men føler dog alligevel det kan give et billede. 

Lad os gemme diskussionen om hvilke systemer der er bedst til en anden dag :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:58

Ulrik Kristiansen:

Der er vist ingen her som diskuterer hvilket system der er bedst. Men mener du ikke det har relevans for dit spørgsmål, at der findes professionelle  som tilbyder hjælp og opsætning, af de mest benyttede open source systemer? Det mener jeg da i høj grad det har. Grænsen mellem hvad man kan selv, og hvad man behøver hjælp til, er efterhånden temmelig flydende, netop fordi de professionelle i høj grad bruger de samme systemer, som kunderne også selv er startet op med.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim J. F. Nielsen :

Ulrik Kristiansen:

Der er vist ingen her som diskuterer hvilket system der er bedst. Men mener du ikke det har relevans for dit spørgsmål, at der findes professionelle  som tilbyder hjælp og opsætning, af de mest benyttede open source systemer? Det mener jeg da i høj grad det har. Grænsen mellem hvad man kan selv, og hvad man behøver hjælp til, er efterhånden temmelig flydende, netop fordi de professionelle i høj grad bruger de samme systemer, som kunderne også selv er startet op med.

Jeg forsøger nok bare at sikre mig vi ikke havner der hvor det kommer til at handle om 'Wordpress mod Drupal', 'Woocommerce mod Magento' osv. Det kan være yderst trættende. Jeg havde for nylig en diskussion om hvad der var den rigtige løsning i en sag om dette emne i en Facebook-gruppe -- hvor jeg fik at vide at Magento var bedst, men min opponent behøvede ikke svare på hvorfor, fordi "det kunne jeg ikke forstå, da jeg ikke var udvikler" (no sh*t).

Nå, men hvis jeg lige skal lægge min system-diskussion-PTSD fra mig, så lad mig sige, at selvfølgelig er det relevant ift. mit spm. at Wordpress er så let at komme igang med (for os som kender det)! 

Men hvis du ikke kender det, og fx spørger i et forum som dette  hvad du skal gøre mht. webløsning så vil du lynhurtigt få et af følgende svar:

- du skal have noget der er mere "professionelt" end WP (og som regel også at den der svarer gerne vil hjælpe dig med det - for en pris).
- du bare skal starte med WP, fordi det kan du godt selv 
- du skal starte med WP men kan få hjælp til det - for en pris

Hvad der så er den bedste løsning her vil helt komme an på hvem du er, dine tekniske forkundskaber, can-do-it attitude, web-behov, tid og penge osv.

Og nu taler vi så allerede om hvad man bør gøre ift. at vælge 'den rigtige løsning'. Jeg er nysgerrig for hvad folk rent faktisk gør før de ved hvad der er 'det rigtige'.

Hvis du er start-up uden videre forkundskaber på web, prøver du

- så selv at lave noget først
- eller går du til en "professionel" først

- og hvordan du så finder ud af om det skal være det ene eller det andet?! 

I praksis vil ens ageren jo nok være et mix - altså et mix af at 

- spørge ud i dit eget netværk for anbefalinger af hjælp til web
- imitere dit netværk (fx laver et WP-site fordi en bekendt har gjort det)
- afsøge nettet og fora som dette for inputs til enten hjælpere eller bare til hvad du skal gøre

D*mn ... Jo mere jeg tænker over hvordan virkeligheden er skruet sammen, jo mere kan jeg godt se at mit spm. er svært at svare på i enten/eller-boksen! Det vil jeg godt tage på mig. Jeg var nok lidt for hurtig der ...

Men jeg er i hvert fald taknemlig for alle jeres input indtil nu. De har jo tydeligvis hjulpet mig selv til at tænke dybere over hvad der egentlig er 'svaret' :)

God dag til alle! 

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 10:43

Hej Ulrik,

Hvilken bil kører bedst, en Toyota eller en Peugeot?
Din debat er bestemt relevant men der vil altid være tvetydige svar.

Og i forhold til om man kan selv, kan man jo stille lignende spørgsmål til alle brancher:
Kan man selv male sin lejlighed? Ja, det kan man 
Kan man selv skifte olien på sin bil? Ja, det kan man
Kan man selv ordne sit regnskab? Ja, det kan man
Kan man selv skifte slangen på din cykel? Ja, det kan man

Det hele er et spørgsmål om tid og kræfter man vil ligge i det, hvor mange fejlmeldinger man kan tåle at håndtere, hvor mange spørgsmål om tekniske problemer man vil stille på diverse forums, og hvor mange toturials man vil se på youtube. Hvis man har energien, er det bare med at komme igang.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 10:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Dam:

Hej Ulrik,

Hvad hvilken bil kører bedst, en Toyota eller en Peugeot?
Din debat er bestemt relevant men der vil altid være tvetydige svar.

Og i forhold til om man kan selv, kan man jo stille lignende spørgsmål til alle brancher:
Kan man selv male sin lejlighed? Ja, det kan man 
Kan man selv skifte olien på sin bil? Ja, det kan man
Kan man selv ordne sin regnskab? Ja, det kan man
Kan man selv skifte slangen på din cykel? Ja, det kan man

Det hele er et spørgsmål om tid og kræfter man vil ligge i det, hvor mange fejlmeldinger man kan tåle at håndtere, hvor mange spørgsmål om tekniske problemer man vil stille på diverse forums, og hvor mange toturials man vil se på youtube. Hvis man har energien, er det bare med at komme igang.

Ja, men som sagt: Jeg er nysgerrig for hvad folk rent faktisk gør *før* de ved hvad der er 'det rigtige'. :)

Hvad med dine kunder, Thomas? Har du noget indtryk af i hvor høj grad de er kommet til dig direkte på en anbefaling, eller har prøvet selv først og så givet op og har opsøgt dig derefter?

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 11:12

Ulrik Kristiansen:

Hvad med dine kunder, Thomas? Har du noget indtryk af i hvor høj grad de er kommet til dig direkte på en anbefaling, eller har prøvet selv først og så givet op og har opsøgt dig derefter?

Det er lidt forskelligt. Nogle iværksættere har det godt med at gøre det meste selv, og det er sådan set fint nok. Så de har forsøgt, men følte ikke længere de havde tid og ressourcer selv. Her har jeg hjulpet folk igang med at installere f.eks wordpress, et tema, samt givet en introduktion herfra hvordan de kommer videre via skype/teamviewer.
Og herefter er det op til en selv at komme videre.

Andre har det bedre med jeg står for hele pakken og kommet til mig fra starten af. Når det hele er klart og hjemmesiden fuldt sat op, får de en introduktion i hvordan de vedligeholder siden og ligger nyt indhold ind.
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 11:16

Thomas Dam:

Ulrik Kristiansen:

Det er lidt forskelligt. Nogle iværksættere har det godt med at gøre det meste selv, og det er sådan set fint nok. Så de har forsøgt, men følte ikke længere de havde tid og ressourcer selv. Her har hjulpet folk igang med at installere f.eks wordpress, et tema, samt givet en introduktion herfra hvordan de kommer videre via skype/teamviewer.
Og herefter er det op til en selv at komme videre.

Andre har det bedre med jeg står for hele pakken og kommet til mig fra starten af. Når det hele er klart og hjemmesiden fuldt sat op, får de en introduktion i hvordan de vedligeholder siden og ligger nyt indhold ind. 

Tak for infoen - det svarer også meget godt til mit 'mixed indtryk'.

Hvis jeg skal prøve at specificere min egen oplevelse: Jeg har selv lidt en teori om at mænd er mere 'do it yourself' end kvinder, eller at det varer længere tid inden mænd spørger om hjælp, men jeg har ikke en sk ... statistisk belæg for det. Det er bare indtryk, og det har også meget med alderen at gøre, og om de fx er entreprenører eller bare skal have et hobby-site.
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)