Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af telefonregning der betales på forhånd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Min virksomhed har telefonabonnement hos Telmore. De trækker automatisk et beløb hver måned, men beløbet er ofte højere end det reelle forbrug. Beløbet trækkes i begyndelsen af måneden, men fakturaen bliver først generet når måneden er gået.

Lige nu står der 138 kr på min "saldo" hos Telmore og der er trukket penge til abonnement for september, men fakturaen er først klar primo oktober.

Hvordan kan jeg bogfører det?

VH

Anders Lolk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

Besværligt. Du skal have en konto i status (kunne vel ligge samme sted bank ligger) som er beholdning telmore for at ha hurtigt overblik - eller der er en konto til depositum. Her bogfører du forudbetaling som vel er uden moms? debet og kredit (minus bank)
Når regningen så kommer, så bogfører du den som telefonregning mod den telmore konto i status - og som du beskriver det vil der så ofte være penge tilbage på den stadigt - og det er så slut med den bogføring.
SKULLE regningen være større så går telmore konto jo i minus og så kræver de vel det manglende beløb som bogføres debet telmore konto - kredit bank 

Husk skat af fri telefon hvis telefonen er med hjem - uanset hvor mange du har - dog kun EN gang skat. Man kan sige, at hvis beløbet er under 138 kr og du har telefonen med hjem - så betaler det sig IKKE at have den i firmaet - med mindre firmaet har betalt en telefon som gør du ikke kan undgå det

Udregning vil være - skat af fri tlf ca 40% af 225 = 90 kr + omk i firma 138 - 40% skat sparet = 55,20 -  55,20 + 90 = udgift for dig ca 145,20 + dit arbejde i bogholderiet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:51

Mange tak for svar - jeg havde tænkt den samme tanke så nu er jeg bare bekræftet i den.

/Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)