Hej, |
Jo det burde han jo nok.
Der må være en procedure for uoverensstemmelser som den du beskriver hvor man kan klage til en instans hvis ikke virksomheden leverer det aftalte... Nogen der ved noget om det? :)
Hej, |
Jo det burde han jo nok. |
Det har jeg også selv efterlyst tidligere Lidt ligesom i håndværkerbranchen, hvor der kan afholdes Syn og Skøn Men desværre tror jeg ikke noget sådan forfindes i on-line verden. Og netop derfor er der er så meget dårligt arbejde, og plat og svindel, inden for området |
Lyder som en interessant udfordring. Send mig gerne en besked hvis du mener i har brug for nye øjne. Angående dit spørgsmål - komplet umuligt at vurdere jeres aftale udfra det du skriver. Jeres freelancer kan jo mene han har løst opgaven, og at i efterfølgende bare er brokkehoveder. |
Det er meget svært at vurdere udfra hvad du skriver. Jeg får den tanke, at hvis du har været lige så "ulden" i kommunikationen med din udvikler, så bærer du en stor del af ansvaret for, at opgaven ikke er løst tilfredsstillende. Jeg kan se ud fra jeres opgve, at han har skulle opsætte temaet og oprette faste sider, og at I efterfølgende (selv?) har skullet levere indholdet (artikler/indlæg). Dét er i sig selv problematisk. Et nyhedstheme som "Herald" er helt bundet op på indholdet. Man kan sige, at indholdet skaber (især) forsiden, og dermed kan det være meget svært for jeres udvikler, at opsætte themet, uden at artklerne allerede ER lagt ind og kategoriseret.
Du mener simpelthen, at din udvikler skal holde styr på 120 mails med anvisninger og rettelser? Tja, den slags gør man altså ikke til folk som arbejder på timeløn Du skal sende ÉN mail med samtlige rettelser. Hvad er der for en shortcode I ønsker indsat på forsiden? Det burde være rimeligt nemt, men det kommer an på mange ting, så igen, det er umuligt, at vurdere om du har ret. |
Opgaven ændrede lidt karakter, daj eg faktisk selv opsatte hele skabelonen og lagde artikler og kategorier ind, inden han startede... De 120 emails er fordel på 4 måneder... Jeg prøvede nemlig først at lave en liste med rettelser - den første havde 29 punkter. Han rettede et af punkterne og skrev tilbage: " Så er det fixet" ... det prøvede jeg 5-10 gange. Faktisk har jeg igen og igen skrevet uddybende emails, og fået 1-2 linjer retur hver gang, og ofte tåbelige spørgsmål, for at trække tiden ud således at jeg bliver træt af den "fri korrektur" aftale vi har indgået, og altså finder en ny udvikler. |
Faktum er nok bare at en stor del (dog ikke alle) af de freelance programmører der byder på opgaver på Amino Freelance, har deres primære erfaring indenfor opsætning af standard templates og installation af plugins. Måske med smule selvlært erfaring i at 'hacke' features ind hist og pist. Langt størstedelen af de professionelle programmører/bureauer jeg kender kunne ikke drømme om at byde på en opgave herinde, fordi prisniveauet er så lavt, at det ikke kan betale sig for en professionel programmør at udføre opgaven. Samtidigt søger de fleste opgavestillerne også den lavest mulige pris, hvilket også gør at de professionelle ikke kan være med. Men pris og kvalitet (og hastighed) hænger normalt sammen, man kan selvfølgelig være heldig eller uheldig i sit valg alligevel. Det lyder på det du skriver til, at din freelancer ikke har den nødvendige erfaring til at kunne løfte din opgave. Så på dit oprindelige spørgsmål må svaret må være, at du burde nok afslutte samarbejdet og få en hel eller delvis tilbagebetaling at det du har givet for det (du har vel selvfølgelig ikke betalt det hele på forhånd og har en form for kontrakt?). Du kan så overveje om det giver mening for en ny programmør at sætte sig ind i det der er lavet, eller om det er bedre bare at starte forfra fra det udgangspunkt der var inden din freelancer gik i gang (du har selvfølgelig en backup eller versionsstyring så det er muligt at gå tilbage, ikk?). |
Hej med jer. Tråden er anmeldt for at hænge en navngiven person ud.
Alternativet var at fjerne din tråd. Den rejser jo en relevant problematik, så det ville være synd blot at fjerne den. |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Jeres kontrakt/aftale og evt. freelancerens handelsbetingelser er afgørende for hvordan du bør forholde dig. Ved indgåelse af en aftale er du forpligtiget til at betale og freelanceren er forpligtiget til at levere det aftalte. Hvis freelanceren ikke leverer det aftalte er denne erstatningspligtig. Dvs. freelanceren skal betale dine tabsposter. Det kan eksempelvis være differencen mellem freelancerens salær og det, som du må betale til en anden for at løse opgaven. Det kan også være tab i forbindelse med forsinket levering. Hvis det er en opgave til et større beløb og jeres aftale om hvad der skulle leveres er klokkeklar, kan det måske betale sig få en advokat til at forfølge et erstatningskrav. Men det tager tid og koster penge. Hvis du har ansat en mindreårig uden relevant faglig uddannelse til at løse en kompleks opgave, eller ikke indgået en klar aftale om hvad der skulle laves / virke, bør du rent moralsk tage tabet som lærepenge, og så fremover sikre dig at de freelancere du ansætter, har den faglige ballast som opgaven kræver, og sørge for at udarbejde en kravspecifikation + kontrakt der afgrænser opgaven. |
Mvh. Karsten Sønderup
Hej Kapeteina Jeg må nok indrømme at jeg ikke helt 100% klar over hvordan freelance delen af amino foregår, men man giver ikke en eller anden form for accept på at man godkender nogle helt klare regler fra amino, men også fra myndighederne, inden man kan byde på opgaver? |