Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af bogholder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt tilfreds med min bogholder - og ønsker at skifte.

Men - desværre har jeg også lavet den aftale med min nuværende bogholder, at hun styrer lønnen til mine (8 løsarbejdere) ansatte via Bluegarden.

D.v.s. jeg er "kunde" hos min bogholder - og ikke hos Bluegarden. Bluegarden har helt afvist mig - og henvist mig til bogholderen.

Scenarie : Hvis jeg opsiger mit samarbejde med bogholderen - hvilke forpligtigelser har hun så overfor årsopgørelse mv. til de ansatte ??
Teoretisk kan hun jo komme meget grus i maskinieriet........

Jeg har ikke lavet nogen skriftlig aftale - hun fangede mig bare på et tidspunkt, hvor jeg havde rigeligt at se til - og det var den letteste løsning for mig.

What to do ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid rod fra begge sider - ikke at have skriftlig aftale. Som udgangspunkt vil det nu nok stille dig som kunde rimeligt frit med at skifte

Jeg ved IKKE om bogholderen har en fast pris hos Bluegarden - har betalt et eller andet forud - men jeg TROR det ikke. I så fald ville jeg bare helt opsige, og så skal du jo lave en helt ny aftale - enten med Bluegarden - eller en bogholder der bruger Danløn eller tilsvarende. For mig er det i forvejen for dyrt både at have en bogholder OG bluegarden. Bluegarden er specielt godt til folk der bare vil kunne sende alt i mail eller ligende, men koster en del. En bogholder skal jo gerne kunne lave løn, hvis det er med i aftale, og enten kunne gøre det gratis via skat let-løn eller nok mere almindeligt, via danløn til 15 kr per indberetning

Sig aftalen op efter en god snak med den nuværende - hun kan jo ikke bare forsætte med at indberette til Bluegarden når hun er opsagt - eneste hage er hvis hun kan bevise hun har betalt noget forud i tiltro til jeres aftale, men det tror jeg ikke er tilfældet med Bluegarden - checke det (evt med bluegarden)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skift lønbureau til Proløn. De opsiger aftalen med bluegarden for dug og opretter dine medarbejdere, hvis de får en lønseddel med alle nødvendige data. Desuden er Proløn billigere og har god telefonisk service.

Jeg er selv freelance bogholder( Kousgaarden et en lille hobby-nebelgeschæft...) og har altid foretrukket Proløn. Hvis du skulle have spørgsmål ifm. skiftet til en anden bogholder, står jeg gerne til disposition.

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

...og du kan ringe på 61 28 83 84 fra på mandag, hvis det bliver aktuelt😀

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også Dataløn/Bluegarten og da du er arbejdsgiver, er det vel dit CVR nr, der bruges. Så det lyder mærkeligt at du ikke hos Bluegarten kan få de oplysninger, du skal benytte for at overtage lønningerne. Hvis hun har brugt internet løsningen, kan du så ikke logge på med sit CVR nr og skrive glemt adgangskode og få sendt en ny kode, som du kan benytte. Du må kunne se på bilagene, om det er dit CVR nr der er benytttet

 

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er ked af, at du ikke har fået et ordentligt svar, da du har haft fat i os hos Bluegarden.

Hvis du ønsker opsige dit samarbejde med din revisor/bogholder, bliver dit abonnement på Bluegardens lønsystem, DataLøn, ikke lukket ned, bogholderen eller revisoren frakobler blot dit abonnement fra deres egen partneraftale.

Du kan derefter vælge selv at lave din løn i DataLøn, hvor alle nuværende og tidligere informationer (ansatte, dokumenter etc.) er tilgængelige eller få en ny revisor eller bogholder til at lave lønnen for din virksomhed, som derved kan tilkoble din aftale efter elektronisk godkendelse fra dig.

Du kan opsige dit abonnement med en måneds varsel til udgangen af en måned.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig videre i dine overvejelser om skift af bogholder.

Venlig hilsen Tanja, Bluegarden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)