Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal begge ejere underskrive kontrakten med banken?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Sebavin:
Jeg tror Whiskey har ret i at banken tænker på "en tegningsberettiget". Det er nemlig hvad jeg har brug for. Som jeg sagde, er det dog åbenbart umuligt på virk.dk fordi jeg kan kun ændre ejernes oplysninger (f.eks adresse) men jeg kan ikke vælge hvem er tegningsberettiget.

For et I/S indgår det i interessentskabskontrakten, hvem der kan tegne jeres I/S. Det et et punkt som I selv kan stille op.

Jamen så er det faktisk ret nemt at løse. Vi er lige ved at udfylde interessentskabskontrakten, så kan vi bare skrive at jeg er den eneste der kan tegne. Det lyder godt men så jeg forstå ikke hvorfor banken ikke har sagt det umiddelbart.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebavin:

Whiskey:

Sebavin:
Jeg tror Whiskey har ret i at banken tænker på "en tegningsberettiget". Det er nemlig hvad jeg har brug for. Som jeg sagde, er det dog åbenbart umuligt på virk.dk fordi jeg kan kun ændre ejernes oplysninger (f.eks adresse) men jeg kan ikke vælge hvem er tegningsberettiget.

For et I/S indgår det i interessentskabskontrakten, hvem der kan tegne jeres I/S. Det et et punkt som I selv kan stille op.

Jamen så er det faktisk ret nemt at løse. Vi er lige ved at udfylde interessentskabskontrakten, så kan vi bare skrive at jeg er den eneste der kan tegne. Det lyder godt men så jeg forstå ikke hvorfor banken ikke har sagt det umiddelbart.

Så stop der, jeg er ikke sikker på at hverken du eller din partner er klar over de juridiske konsekvenser af et I/S, Så se af at få smidt de 50.000 til et aps.

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:

Så stop der, jeg er ikke sikker på at hverken du eller din partner er klar over de juridiske konsekvenser af et I/S, Så se af at få smidt de 50.000 til et aps.

Hvorfor siger du det? Hvordan ved du hvad jeg er klar over? Jeg ved meget godt hvad de juridiske konsekvenser er, og jeg har læst om det og planlagt det i næsten 2 år. Selvfølgelig kan der være små detaljer jeg ikke kender men det betyder ikke jeg ikke er klar for det. Derfor eksisterer dette forum.

Desuden starter vi med en lille investering og vi ved, at vi har råd til det.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil aldrig anbefalde hverken I/S eller enkeltmandsvirksomhed.. aldrig nogensinde. Så er man godt på vej til at smadre endsige liv..... personlig hæftelse er jeg ikke fan af ... fordi du ved aldrig nogensinde hvad der kan ske i fremtiden .... heller tryghed end dumhed . Du kan gå fra hus og miste alt pga de to virksomhedsformer . De burde forbydes.

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yousef M. Tantouri:

Jeg vil aldrig anbefalde hverken I/S eller enkeltmandsvirksomhed.. aldrig nogensinde. Så er man godt på vej til at smadre endsige liv..... personlig hæftelse er jeg ikke fan af ... fordi du ved aldrig nogensinde hvad der kan ske i fremtiden .... heller tryghed end dumhed . Du kan gå fra hus og miste alt pga de to virksomhedsformer . De burde forbydes.

Tror du ikke det kommer an på hvordan situationen er? Hvis man:

1-ikke er ejer af huset hvor man bor

2-investerer en lille mængde af sine egne "ekstra" penge

3-betaler leverandører med det samme

4-ikke har nogen lån med banken

så risikoen er ikke så stor vel? Jeg kan godt forstå hvad du mener og jeg ville heller ikke anbefale I/S til andre, men jeg kan godt beregne min risiko og jeg har mine gode grunde til at vælge denne virksomhedsform. Og selvfølgelig min langsigtede plan er at omdanne det til et IVS eller ApS snarest muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:

Jeg vil aldrig anbefalde hverken I/S eller enkeltmandsvirksomhed.. aldrig nogensinde. Så er man godt på vej til at smadre endsige liv..... personlig hæftelse er jeg ikke fan af ... fordi du ved aldrig nogensinde hvad der kan ske i fremtiden .... heller tryghed end dumhed . Du kan gå fra hus og miste alt pga de to virksomhedsformer . De burde forbydes.

det skyldes udelukkende, at du ikke har forstået fordelene - men fred med det 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebavin:

Tror du ikke det kommer an på hvordan situationen er? Hvis man:

1-ikke er ejer af huset hvor man bor

2-investerer en lille mængde af sine egne "ekstra" penge

3-betaler leverandører med det samme

4-ikke har nogen lån med banken

jo selvklart

Man får i øvrigt ikke lån i banken i IVS uden at stille sikkerhed, og de naive betragtninger om at IVS altid er bedre, vil jo så også føre til, at vi alle nægter at handle med et IVS - som jo så åbenbart kan koste leverandører og banker penge uden risiko

Det er simpelthen fordi nogen ikke ser forskellen og slet ikke aner noget om risiko Fred med dem

Der I/S for mig kan være mest problematisk, er di det solidariske, men der er masser af succesfulde I/S - så alt afhænger af opsætning og eksekvering - på toppen har man så fradrag for evt underskud i start eller missede projekter - direkte i personlig indkomst - for personlig virksomhed + hemmeligt regnskab+ ikke lovpligtig arbejdsskadeforsikring for alle ejere uanset løn eller omsætning (bod 5000 for hver missende)+ ret til fradrag for kørsel efter statens takst også selv om man ikke hæver penge/har løn

Hver form til sit formål og de som ikke er enige i det, mangler bare at forstå forskelle og fordele helt enkelt, så lyt ikke til dem

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil skide på de fordele i/s og enkeltmandsvirksomhed har. Så længe det kan få folk fra hus og hjem og smadre familier .... det er sgu ikke det værd. Heller betale 5000 kr i forsikringer end smadre ens liv . Jeg kender en del der har gæld op til halsen pga i/s og enkeltmandsvirksomhed. En gæld de aldrig kommer ud af som også har smadret deres familie fuldstændig

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altså også ret normalt at kautionere privat i et nystartet ApS, så hvis man er på lånemarkedet kan det sagtens være lige så risikabelt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen Yousef fattet ikke hat - og gud forbyde alle at handle med en hvis indstillig er at man skal kunne tørre alle tab af på andre - ved at lave et selskab til 1 krone

Yousef - skid løs på alt- men du er pokker mig på gal vej i din opfattelse af ret og fejl. Du kan ha helt ret i IVS kan være klogt - men din måde at se det på, er totalt tosset - og typisk for en som dig med 3 IVS stiftet inden for de seneste 4 mdr - De tror det er eneste lykke - og fatter ikke altid sammenhænget - sorry to say - du er 4 mdrs blind - vent og se til du opdager sandheden måske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)