Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagetræk af moms & SKAT - Er det muligt i min situation

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo John man må godt fakturere og bogføre samtidigt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

arguins:

Jo John man må godt fakturere og bogføre samtidigt :)

se selv - der står og IKKE bogføre samtidigt (nu) :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 19:55

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du er ude i her.  "Tilbagetræk" af skat og moms du ikke har betalt ??

Hvis vi antager at du hvis du havde bogført de 120.000 + moms havde haft en skatte pligtig indkomst på lad os sige 240.000. 

Du undlader så de 120.000 i regnskabet, dermed har du kun tjent de andre 120.000.  Du vil så yderligere have bogført de udeladte fakturaer, som tab ???  Så er du nede på et rundt 0 i årsindtægt. 

Men kan du ikke godt se logikken i at det er svært at få  konstateret et tab i regnskabet når det du mener at have tabt ikke eksisterer i dit regnskab

Har selv været i et lignende forløb bare med 330.000 og der er ikke andet for end at spænde livremmen ind og spytte i næverne og tage et stykke træ og bide i i arrigskab mens man river et par år ud af sit liv, indtil tabet kan konstateres og bogføres. 

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:47

Markus,

Tak for dit svar jeg tror at billedet er rimelig klar nu for mit vedkommende, problemet skyldes jo grundlæggende noget forkert rådgivning jeg så må have fået fra advokaten.

Det gav mening for mig at hvis man udførte et stykke arbejde og aldrig fik betaling at man kunne registrere "tabet" som et tab og få moms og skat tilbage, dette når man har et enkeltmands virksomhed, og når advokaten fortæller mig at det godt kan lade sig gøre så tænker jeg at så er der noget om det.

Men revisoren og alle svar herinde sætter ligesom et punktum på det her for mit vedkommende, at det kan man IKKE.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:17

CalebLarue:

Det gav mening for mig at hvis man udførte et stykke arbejde og aldrig fik betaling at man kunne registrere "tabet" som et tab og få moms og skat tilbage, dette når man har et enkeltmands virksomhed, og når advokaten fortæller mig at det godt kan lade sig gøre så tænker jeg at så er der noget om det.

Men revisoren og alle svar herinde sætter ligesom et punktum på det her for mit vedkommende, at det kan man IKKE.

Jo, hvis du HAR betalt moms og skat af beløbet. Men som du beskriver det, har du jo netop ikke bogført og angivet beløbene korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CalebLarue:
Det gav mening for mig at hvis man udførte et stykke arbejde og aldrig fik betaling at man kunne registrere "tabet" som et tab og få moms og skat tilbage
det kan man da også. 

Det forudsætter jo at man har bogført fakturaen og dermed betalt moms ind osv.

NÅR et tab så er konstateret - (div regler for hvordan med i link nedenfor) så bogfører man "modsat" og så får man skat og moms retur - men det FORUDSÆTTER jo at man har bogført og dermed haft skattepligtig indtægt og moms

Faktura 100.000 kr + moms 25.000 = 125.000 bogføres og sendes. Skattepligtig indtægt 100.000 kr og 25.000 afleveres til moms

Tabet konstateres - og der bogføres nu modsat - 100.000 kr bliver nu til fradrag og moms bogføres som negativ salgsmoms med de 25.000 kr som man så får retur fra moms

I så fald har man haft 0 skat og 0 moms fra  den faktura - når sagen er afsluttet.

Læs om tab http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html  og mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html 

Jeg tror det du roder rundt i er - at skat skulle betale dig moms tilbage UDEN du har betalt moms - og give dig skattefradrag for arbejdet UDEN du har haft skattepligtig indtægt fra det

Du har udført arbejdet gratis - skat betaler ikke for dit arbejde - de refunderer bare når du ikke får betalt så du ikke både har arbejdet og betalt moms og skat uden at få penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super, du har lavet en meget klar svar og forklaring John Hannover Yes

Jeg har iøvrigt talt med advokaten, som sagde at han havde misforstået mig og troet at jeg havde bogført fakturaerne, og derfor sagde at jeg kunne trække moms og SKAT fra.

Mvh. Caleb

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)