Jeg følger lidt selskaber som er sendt til tvangsopløsning af selskabsstyrelsen som følge af for sent 2015 regnskab OG som nu f.eks efter 15 dage er blevet taget ud af tvangsopløsning med direktøren genindsat.
Der er IKKE et 2015 regnskab at finde. Oveni - tror jeg at vide, om et par af dem, at kapitalen ikke kan have været til stede men under registreringer kan jeg ikke se noget om ny kapital
Skal det manglende regnskab ikke være indberettet INDEN et selskab kan genoptages, eller kan det række, at f.eks en aut revisor garanterer at NU (måske inden for en eller anden frist) bliver det bragt på plads. Jeg troede den var helt skarp - men det ser ikke sådan ud
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Måske regnskab og erklæring skal sendes ind til godkendelse og først bliver off tilgængelige senere
måske - men er det så ikke lidt omvendt at bare trække opløsning tilbage - for så efter nogen tid ikke godkende?
F.eks er et af selskabets datterselskaber stadigt under tvangsopløsning - Lyder lidt bagvendt at man kan lave revisorerklæring om kapitalen, med et datterselskab under tvangsopløsning - og der er ikke ændring af kapital heller i holding moder - - ville bare gerne kende proceduren :)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tvangsopløsningen bliver først tilbagekaldt efter at Erhvervsstyrelsen har godkendt det indsendte materiale, såvidt jeg er bekendt. Derfor vil der heller ikke blive tale om tvangsopløsning -> tilbagekaldelse -> ny tvangsopløsning.
Tilbagekaldelsen af holding kan være sket på baggrund af faktuelle forhold med datter som så egterfølgende genoptages eller ved anden dokumentation for selskabskapitalens tilstedeværelse.
Der er forhåbentligt ikke behov for at Aminoer kvalitetskontrollerer styrelsens arbejde :)
Der er forhåbentligt ikke behov for at Aminoer kvalitetskontrollerer styrelsens arbejde :)
nej forhåbentlig ikke - men din blinde tillid - alt taget i betragtning af EOS virke - forsinkelser - ejerregister som mangler ca 10% af alle og ikke en bod efter 2 år og og og - virker voldsomt naiv faktisk
Og hermed slutter al spørgsmålstagen til EOS, skat, politiet og andet - Det kan du da ikke mene -
Jeg vil bare gerne kende reglerne og ikke ha en masse pjat uden en eneste begrundet forklaring fra dig -- KAN være osv - Hvad ved du - ikke hvad tror du i din blinde tillid?
Eneste ændring- ud over genoptagelse er - ny revisor registreret. Måske en revisor kan stille en sikker garanti - jeg ved det helt enkelt ikke.
KAN man få genoptagelse uden regnskab er offentliggjort? (flere dage)
KAN man lave revisor erklæring med stor sikkerhed når et datterselskab er under tvangsopløsning stadigt uden offentlig 2015 regnskab i sagens natur?
(og døtre jeg kender har mange hundrede tusinde negativ kapital 31/12-15- og formentlig ikke rettet op nu)
Mangler klarhed over regler og ikke kritik over at jeg stiller spørgsmål ved om styrelsen agerer korrekt
vh John Hannover
Jeg har ikke sagt at der er blind tillid til styrelsen, men det at du ikke kan se et regnskab kan heller ikke blive genstand for et så stort mistillid til systemet, der må ligge mere bag.
Du spørger, kan tvangsopløsning tilbagetrækkes uden at regnskab og erklæring er indleveret. Til det er svaret NEJ.
Om årsagen til at du ikke kan se regnskabet så ligger i at dokumenterne HAR været gennem en manuel proces er jeg ikke klar over. Naivt, nej jeg ved det bare ikke. Til gengæld bliver jeg ikke mistroisk af den årsag.
Har du kendskab til selskaber der er tilbagekaldt på trods af at de ikke har selskabskapitalen intakt, så kan du rejse det spørgsmål overfor styrelsen. Er der tale om IVS holding, så kan kapitalen i holding ganske enkelt være reetableret ved nytegning af kapital på så lidt som 1kr, da datterselskabet ikke skal nedskrives længere end til 0,00kr.
ikke noget nyt i dit svar helt ærligt - Der er ikke regnskab - der er datter selskaber under tvangsopløsning og det det er blot genoptaget uden regnskab og stadig med datterselskaber under opløsning og der er ingen kapital ændring - heller ikke 1 kr (og det er ApS alle sammen )
Det ENESTE der er, at det er genoptaget og i et par dage uden der dukker regnskab eller noget om kapital op - trods datter i tvangsopløsnig (og min personlige viden (formening erkendt) ud fra alle kendte tal - herunder 2015 i alle datterselskaber som store tab - vi taler plus 1 mio minus (konstant flere år)
Undrer mig blot - kan en ny revisor trække det ud - på forventet efterbevilling?
vh John Hannover
Jag är villig att ge lån med 2% ränta. Jag erbjuder lån till privata och kommersiella organisationer, allt från 10.000 kr till högst 25.500.000 kr i perioder av 1 till 45 år, lån till låg ränta och ingen kreditupplysning, jag erbjuder personliga lån, konsolidering av skulder, riskkapital, lån och företag, student, redo att bostadslån eller lån redo för en anledning! Men min metod, ger dig möjlighet att ange de nödvändiga lån belopp och varaktighet återbetalning du vill, jag är väl certifierade och registrerade, Våra lån är väl försäkrad för maximal säkerhet är vår prioritet
Vänligen ta kontakt per e-post till en låneansökan: engsia@outlook.fr