Hej Jeg har et større madsite hvor jeg har fået lavet en restaurantguide. Her kan restaurationer få alle deres oplysninger såsom komplet adresse, link, billede af restaurant/logo og en beskrivelse af restaurantionen/et uddrag af menukortet/prisliste/speciale/arrangementer eller lign. Sitet er velbesøgt og har knap 18.000 medlemmer så der er garanti for eksponeringen, som vil blive yderligere markedsført når der kommer indhold i guiden. Spørgsmålet er nu hvordan jeg griber det an? Dels har jeg ikke selv tid eller evner som sælger så hvad gør man her? Annoncesælger, i så fald kunne det måske være en sælger som besøgte branchen i forvejen og så havde det med sideløbende. Afløningsmæssigt vil jeg jo foretrække provision, da der jo så er dækning for udgiften. Potentialet er jo stort, da der er masser af restaurationer i DK og de fleste har efterhånden en hjemmeside, men nok ikke så mange besøgende. Prismæssigt ønsker jeg ikke at det skal være alt for dyrt f.eks. 995,- kr. for et helt år, så kan alle jo være med. Men på den anden side er det måske for billigt og bliver så opfattet som værende useriøst. Forvirret? Det er jeg i hvert fald...
|
Hej Lars
Ofte er der fart på i restauranter, og jeg tror næppe at
sælgere får meget plads i åbningstiden, med mindre, som du,
selv nævner, at du finder en der besøger dem i forvejen.
Alternativt kunne du sende en lækker opfordring pr. post.
Hvis din side er af god kvalitet og er velbesøgt, så synes
995,- for et år, er en passende pris, i opstarten. Useriøst tror
jeg næppe det vil opfattes. Prisen kan jo stige i takt med succesen.
Held og lykke med det :-)
De bedste hilsener
Ronni