Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restaurantguide

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et større madsite hvor jeg har fået lavet en restaurantguide. Her kan restaurationer få alle deres oplysninger såsom komplet adresse, link, billede af restaurant/logo og en beskrivelse af restaurantionen/et uddrag af menukortet/prisliste/speciale/arrangementer eller lign. Sitet er velbesøgt og har knap 18.000 medlemmer så der er garanti for eksponeringen, som vil blive yderligere markedsført når der kommer indhold i guiden.

Spørgsmålet er nu hvordan jeg griber det an? Dels har jeg ikke selv tid eller evner som sælger så hvad gør man her? Annoncesælger, i så fald kunne det måske være en sælger som besøgte branchen i forvejen og så havde det med sideløbende. Afløningsmæssigt vil jeg jo foretrække provision, da der jo så er dækning for udgiften. Potentialet er jo stort, da der er masser af restaurationer i DK og de fleste har efterhånden en hjemmeside, men nok ikke så mange besøgende. Prismæssigt ønsker jeg ikke at det skal være alt for dyrt f.eks. 995,- kr. for et helt år, så kan alle jo være med. Men på den anden side er det måske for billigt og bliver så opfattet som værende useriøst. Forvirret? Det er jeg i hvert fald...

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 22:36

Hej Lars

Ofte er der fart på i restauranter, og jeg tror næppe at
sælgere får meget plads i åbningstiden, med mindre, som du,
selv nævner, at du finder en der besøger dem i forvejen.
Alternativt kunne du sende en lækker opfordring pr. post.

Hvis din side er af god kvalitet og er velbesøgt, så synes
995,- for et år, er en passende pris, i opstarten. Useriøst tror
jeg næppe det vil opfattes. Prisen kan jo stige i takt med succesen.

Held og lykke med det :-)

De bedste hilsener

Ronni 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:46

Prisen er bestemt ikke for dyr. Har selv haft den samme idé liggende og rumle i lang tid så jeg kan godt følge dig. Mht salg så skal du tænke på at du er oppe mod fx AOK, som er væsentlig dyrere men som også er meget kendte. Så sælgeren vil nok få en hård omgang - specielt da restaurationsbranchen ikke er den nemmeste at hive penge ud af ;)

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:41

Tak for inputtene.  

Prismæssigt tror jeg også selv at det er et niveau som de fleste vil acceptere. Og der er jo også nogle omkostninger forbundet med det, så meget længere ned kan prisen ikke komme. Kvaliteten skal jo stadig være i top! AOK kender jeg ikke en helt masse til, men min tilgang til det er ganske usnoppet og dermed måske en lidt anden end AOK´s. Du finder f.eks. ikke ret mange kroer der...

Mht. selve salgsdelen var det måske muligt at kontakte nogle af de sammenslutningen der findes f.eks. Dansk Kroferie. Vi kunne jo så aftale at lave en artikel om denne til gengæld og dermed øge eksponeringen.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)