Hvordan sætter jeg husleje for min klinik, når jeg har det hjemme ved mig selv?
Der må være nogle regler, men jeg kan ikke finde noget. Privaten vil også få en del udgifter i forhold til vasketøj fra klinikken, skal det ved siden af, eller kan det inkluderes i lejen?
Du kan læse her om hvad der skal til for at kunne leje ud til egen klinik/firma lokale. Det skal være lokaler der udelukkende bruges og kan bruges til det formål og de må som udgangspunkt heller ikke være gennemgangsrum i privaten. Ingen private ting i rummet heller. Er det lejelejlighed, så kan du tage % svarende til areal % af huslejen hvis alt er opfyldt - i eget hus duer det ikke, da man er fuldt skattepligtig af lejeindtægt fra erhverv. Der kan man få fradrag for % af ejendomsskat/forbrug i stedet som gennemgået
Vasken skal du så godt du kan dokumentere som ren klinik tilknyttet og kunne påvise udgift konkret til via bilag (evt et du laver selv hvis du vasker selv og ved hvad en vask koster og kan sandlynggøre pris og mængde)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER