Hej
Jeg har gået med nogle ideer, og er ign med at fremstille prototyper til disse, et af dem er bla en brint motor, hvor jeg vil (til at starte med) tage små motorer ind i mit "værksted", og konvertere disse til at køre på brint, altså motorer som man ikke bruger meget, som fx græsslåmaskine motorer, kædesavs motorer, osv. Hvis ideen bliver en succes, kunne man udvikle og omdanne biler til at køre på brint.
herefter kan man købe et tank system, som "selv" producerer brint, og dvs man skal aldrig fylde benzin/diesel på disse motorer, hvis de udelukkende kører på brint, PLUS de ikke belaster miljøet.
For det første er alt ovenstående MEGET forenklet, alt det tekniske holder jeg for mig selv, for det andet HAR jeg fået en græsslåmaskine motor, og min egen scooter til at køre på brint, men hvis jeg skal oprette et firma som beskæftiger sig med dette, skal jeg vel have en masse godkendelser?
Brinten opbevares i små tryktanke, typisk ved noget der ligner 10 eller 20 bar, og er ikke større end en 1.5 liters cola flaske, men disse skal vel testet sådan halvårligt eller sådan hvis man sælger dem ikke?
Og derudover indeholder "det selvproducerende tank system" kemikalier som er rimelig farlige, skal disse også godkendes, og årligt eller halvårligt checkes for mulige lækager?
Håber nogle kan svare mig på om hvorvidt eller ej disse ting skal godkendes, og om ideen er god?
Hilsen Charlie...