Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vikarfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle hvad kræver det at åbne en vikarfirma, og hvordan ordner man lønnen til medarbejderne og til sig selv hvad får man ud af det selv.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:49

Hej. Det hedder typisk vikarbureau, og det er nok også det, man vil søge på.

Jeg startede et i 1984, og da skulle man have tilladelse til det.

Du kan evt. læse mere her.

http://www.selskabsadvokaterne.dk/artikler/andet/vikarloven/

Det ser lidt tungt ud, men samtidig tror jeg - efter at have skimmet det - at det ser fornuftigt ud.

Du afregner med kunden og du afregner med vikaren. Du tjener penge ved at tage mere hos kunden end du skal give vikaren. Husk feriepenge, atp, evt. lønbureau samt andre udgifter forbundet med ansatte og så selvfølgelig "det sædvanlige" ved at opstarte virksomhed: Opstart, inkl. budget, faste omkostninger osv. osv.

God vind, hvis du fortsætter. Jeg hjælper dig gerne i gang.

Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:06

Hej

Men hvor kan man skaffe medarbejderne og kunderne..

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:57

Hej.

Jaeh, dét er jo fidusen!

"Sædvanlig" marketing for at få kunder - det kan der skrives bøger om, og det bliver der også. 

Vikarer kan du f.eks. søge efter på jobindex.dk eller de andre job-portaler, som findes. Efterhånden får du forhåbentlig oparbejdet en liste over vikarer og et godt ry i den branche, du vil fokusere på (bedst at fokusere på én branche eller i al fald få - så er det også de samme vikarer.)

Det er en god idé, for det er en fordel for firmaer at bruge vikarer, så slipper de for det administrative - især små firmaer helt uden ansatte i øvrigt, og de lidt større, som så kan "nøjes med" at ansætte i spidsbelastninger. Mange mennesker er også glade for at være vikarer, f.eks. fordi de så kan vælge og vrage, hvad de har lyst til, og kommer ud og ser en masse. Det kunne også gælde nye på arbejdsmarkedet, som derved får prøvet lidt, inden de satser på en bestemt vej at gå. Selv var jeg skolelærervikar i et år, hvorved jeg fandt ud af, at jeg ikke skulle være skolelærer. 

Jeg ville nok også se lidt på diverse vikarbureauers hjemmesider, så du kan se, hvad du er oppe i mod. 

Sikke en smøre. Spørg evt. igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Hej

Jeg ved der er et vikarfirma hvor man kan køb sig ind på franchising. og dermed har en kendt navn og en masse der ved alt hvad du har brug for af hjælp.

De var med på iværksætter 2014/15 i københavn men kan ikke huske deres navn pt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)