Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg i virksomhed før stiftelse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg er nu endelig klar til at stifte mit ivs, men har i det sidste stykke tid haft en del udgifter til servere og software. 

Kan jeg få noget tilbagebetaling fra firmaet, eller er det ikke muligt/meget besværligt? 

Mvh. John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

fico:

Hej Folkens

Jeg er nu endelig klar til at stifte mit ivs, men har i det sidste stykke tid haft en del udgifter til servere og software. 

Kan jeg få noget tilbagebetaling fra firmaet, eller er det ikke muligt/meget besværligt? 

Mvh. John

ja - forudsat regningerne er tydeligt udstedt til den der stifter det IVS  og de er taget alene af hensyn til det og ting ikke er taget i brug privat - eller bruges delvist privat -  og max 6 mdr inden og der intet har været solgt med moms - kan det tages ind som udgift som alle andre

Nap lige 10 gode råd inden du stifter IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html og overvej at bruge 55 kr på bogen netop OM IVS - letlæst som link her 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt. Mange tak for svaret. Den bog vil jeg helt sikkert give en overvejelse!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

fico:
meget besværligt?
og nej, det er heller ikke besværligt :-) Du skal blot bogføre det over din mellemregning som du ville have bogført det overfor din bank, hvis du havde haft den på dét tidspunkt. Man kan populært sige, at din egen lomme så fungerer som firmaets "bank" eller "kasse". God vind!

Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Gælder det også ved stiftelse af ApS,

Det har taget noget tid at få vores CVR op og erhvervskonto tilgængelig, men op til det har vi selv lagt ud for nogle ting til at gøre virksomheden klar. Dvs kan vi bruge disse kvitteringer til at vise som en udgift som er udstedt inden virksomhedens opstart (ApS) og hvis ja, hvordan skal det evt bogføres
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Wolfmeyn:
Hej John,

Gælder det også ved stiftelse af ApS,

Det har taget noget tid at få vores CVR op og erhvervskonto tilgængelig, men op til det har vi selv lagt ud for nogle ting til at gøre virksomheden klar. Dvs kan vi bruge disse kvitteringer til at vise som en udgift som er udstedt inden virksomhedens opstart (ApS) og hvis ja, hvordan skal det evt bogføres

Forudsat I har kvitteringer der viser det er jeres ApS der har købt det, så er det bare udlæg og bogføring som udlæg/melleregning i modkonto til udgiftsposten - men det kræver at regning tydeligt er til jeres ApS eller AApS under stiftelse, ellers ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er betegnelsen på at regningen tydeligt er til vores ApS.

Jeg har evt købt maling til renovering af lokale, og lænestol til lokalet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

At dit ApS navn eller CVR fremgår af regningen. Køber du maling bør du få det påført bon altid - og specielt for sådan noget, der jo let kan bruges privat OG er købt og betalt privat -, er det dobbelt vigtigt - ellers skal du forvente forkastelse ved kontrol og så får du endnu mere besvær
Også af hensyn til evt moms - firmanavn på bon og regning tydeligt (du kan næsten alle steder bede om mere end bon hvis det er)
Også kun fradrag i det hele taget, selv med firmanavn på, hvis det er eksternt lokale - ikke for en lænestol og maling i lokeale i privaten som udgangspunkt

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Men problemet er jo nemlig at jeg ikke har fået CVR endnu. Det er købt inden CVR blev udstedt. Jeg har alle kvitteringerne men der står ikke noget specifikt på dem, og de er betalt med privat kort da jeg heller ikke havde fået erhvervskonto endnu.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er ikke hvad du har betalt med men hvis der ikke fremgår firma af dem. Så vil du bare skulle sælge dem ind uden momsfradrag helt enkelt - og jo kun hvis det er til noget med fradrag, ikke maling af privaten - selv til er rum du vil bruge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)