hej alle sammen! jeg har fået designet et logo som jeg - efter lidt uenigheder med designeren - accepterede. jeg havde selvfølgelig kommet med nogen ønsker og retningslinjer til hvad jeg ønskede mig, men så heller ikke mere. jeg får logoet og betaler uden at tænke yderligere over dét. her kommer problemet: efter et par dage sender en bekendt et billede til mig hvor på man kan se et allerede eksisterende logo, ejet af en stor elektronik firma i Amerika der stort set er identisk til det jeg lige har betalt for. jeg skriver selvfølgelig til designeren at jeg ikke kan acceptere at de spiser mig af med et eksisterende logo, men de siger bare at det ikke er deres ansvar at tjekke om det de sælger er noget der kan bruges i forhold til loven. hvad syntes i jeg burde stille op i denne situation? på forhånd tak! mvh Asger |
svært at sige. Har du slet ikke kommet med oplæg der gjorde, at det endte med at ligne det USA logo?
1
Hvis du slet ikke er kommet med oplæg der førte det den vej, så vil jeg nok mene designeren har problemet og må lave om, alene fordi det jo ellers var let at være designer ved at stjæle fra andre. Uanset lov, ville jeg mene designer der må acceptere, at være kommet med noget der lå alt for tæt på noget eksisterende, og derfor lave ændring/om gratis
2
Har du haft det oprindelige oplæg som der er arbejdet ud fra og kommenteret og lavet lidt ændringer, så forstår jeg godt designeren ikke kan garantere, at have checket alle logo i denne verden.
Jeg tror ikke en retslig afgørelse vil have let ved at sige hvad der er sort eller hvidt. Prøv at komme overens ud fra de to situationer 1 og 2
vh John Hannover