Hej John Det eksisterer stadig, og Post Danmark er godt trætte af det, da flere forsendelser ender med at koste dem penge, at behandle og bringe ud, i forhold til det beløb som den kinesiske stat betaler til PD :) |
Cookie - John Hannover:det mener jeg er fortid - jeg mener en lille kuvert trods alt idag koster en kineser omkring 20 kr til DK - men er ikke stensikker på beløbet. Det vil derfor være tosseri at sælge for 10 kr inkl gratis fragt vil jeg meneAllan Hansen:Har en bekendt hos ledelsen hos Post Danmark, som har fortalt at grunden til at sælgere fra Kina kan sende pakker gratis er, at staten i Kina giver støtte til små forsendelser, hvorved sælgerne ikke betaler porto eller kun et marginalt lavt beløb pr. forsendelse - derfor kan de tilbyde lave eller gratis fragtpriser på små forsendelser. Det modtager så indimellem skal finde sig i til gengæld, er en længere leveringstid, da disse forsendelser ikke bliver behandlet lige så hurtigt som andre forsendelser gør detKan se at det findes dog - godt nok meget få - de fleste med gratis forsendelse ligger fra 149 kr og op - men der er to stk til ca 6 kr
med free shipping (varer som jeg ville vurdere til at koste 1 øre stk ved køb i Kina)
vh John
Fragt fra Kina er stadig statsstøttet, da man har ønsket at fremme eksportmuligheder i Kina - det har man faktisk haft god succes med. Hertil kommer at håndtering af pakker i Kina er så absurd stort, at det kan betale sig at have et maskineri kørende med mange pakker, fremfor at risikere volume-udsving.