Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mindsteløn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 35
Fra  safaribarf.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal på kræmmermarked og har en veninde som gerne ville arbejde gratis.

har så ringet til skat for at høre om det overhovedet var lovligt, og teknisk set er det, men hvis der kommer kontrol skal vi overbevise dem om at hun intet får, og hvis ikke de tror på det, får vi jo så en bøde, eller hvad man nu får.

så spørgsmålet er så om jeg kan ansætte hende og give næsten ingenting i løn, er der regler for hvad man skal give i timen?

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen mindsteløn I skal overholde, men det er en god ide, at lave en eller anden form for løn, for hvis du blot giver hende frokost, mens I arbejder, så aflønner du hende på den måde. 

Bare vær meget opmærksom på, om din veninde er på overførselsindkomst, for så må hun jo ikke arbejde for dig. Heller ikke uden løn. Og hun skal naturligvis oplyse den løn som hun får til Skat. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

magic22:
hun skal naturligvis oplyse den løn som hun får til Skat. :-)
ah - det er arbejdsgiveren der skal indberette den - uanset den er frokost, halve grise eller kold cash - skal værdi i kr indberettes :) 

Er det en enkelt dag tror jeg som ikke skat blander sig i, at hun er der helt frivilligt - specielt hvis du også er der selv, så I er sammen og hygger. Står hun alene dér, så kan de måske mere formode der nok er penge under bordet. Enig i at passe på hvis der er dagpenge eller kontanthjælp hos den frivillige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 35
Fra  safaribarf.dk Skrevet kl. 16:00

hun er på su.. men er det ikke dyrt at have en ansat, eller kan man gøre det på en nem og billig måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

safari:

hun er på su.. men er det ikke dyrt at have en ansat, eller kan man gøre det på en nem og billig måde?

næ ikke sådan en der kommer ind i billedet sporadisk en gang i mellem. Du kan indberette gratis hos skat.dk når du bare er arbejdsgiverregistrering - Med så få timer opstår der ikke mange pligter - så det er vel mere at sætte sig ind i det som kan drille

Lettest er nok at betragte det som honorar og indberette som Bidragspligtig B indkomst - måske ikke det 100% rette, men for lidt hjælp her og der går det sikkert fint - bare hun sørger for at betale sin skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html viser hvordan - men husk kryds i arbejdsgiver registrering først hos virk.dk - ellers har du ikke punkterne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)