Hej, Står i den situation pt., at jeg har en akademisk uddannelse indenfor kommunikation. Min uddannelse har været meget fokuseret omkring det tekstmæssige indenfor kommunikationen, hvorfor jeg nu søger at udvide min profil og dermed også få lidt indblik i den grafiske del af kommunikation. I denne sammenhæng ville jeg gerne høre, om i evt. har nogle anbefalingsværdige grafiske kurser man kan tilmelde sig? Når jeg søger rundt omkring på nettet kan jeg nemt finde introduktionskurser af to dage til en uges varighed, føler dog ikke disse er dybtgående nok. Hvis jeg gerne vil helt i dybden, ville det mest oplagte nok være at tilmelde sig endnu en bachelor som f.eks. mediegrafiker eller andet, føler dog tiden er lidt i mod mig her, da jeg allerede er tilmeldt en kandidat indenfor kommunikation, hvor det bliver svært at sætte 3-4 år ekstra af til dette. Søger dermed et intensivt kursus af 3måneder til et helt års varighed, hvor man kan nå at gå lidt i dybden og få opbygget en god basis forståelse indenfor grafisk design osv. - Hvis et sådan kursus dog findes? |
Hej Tobias.
Jeg vil helt klart anbefale Lynda.com, som dog koster lidt.
De har nogle virkelig gode videoer der tager dig med fra begynder til øvet.
De har videoer af stort set alt, og selvfølgelig også videoer af Adobe pakken, som det nok er det du skal fokusere på at lære. I første omgang:
- Adobe Photoshop
- Adobe illustrator
- Adobe indesign
Når det så er sagt kan du også i stedet for søge på youtube, der ligger adskillige GRATIS videoer, hvis du ikke vil betale for Lynda vidoerne.
Søg f.eks "Adobe illustrator tutorial", og der vil komme en masse videoserier frem, fra en masse forskellige mennesker som vil dele deres viden =)