Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en netavis a la Dagens.dk?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg går med en lille drøm om, at kunne lancere en netavis a la Dagens.dk og (på nogle punkter) også EB.dk. Jeg er udmærket klar over, at jeg sagtens kan starte med en WP-hjemmeside og udvikle et flot design hertil - det er ikke dét, der er problemet.

Hvad jeg derimod er i tvivl om er, hvordan jeg kan gribe indholdet an. Kan jeg sagtens omskrive nyheder fra f.eks. EB.dk, Dagens.dk og diverse øvrige medier (både danske og internationale) eller hvordan griber jeg det an?

Jeg håber, at jeg kan få svar på dette herinde :-)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads, 

Jeg har før ejet lign. sider, og jeg vil meget gerne besvare på dine mere konkrete spørgsmål, så du skal være velkommen til at skrive en privat besked :)

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Rohde Nielsen:

Hej Mads, 

Jeg har før ejet lign. sider, og jeg vil meget gerne besvare på dine mere konkrete spørgsmål, så du skal være velkommen til at skrive en privat besked :)

Hej Simon,

Jeg har lige sendt dig en PB her på Amino - tak for din tid!

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis andre har noget relevant at byde ind med, så hører jeg naturligvis rigtig gerne fra jer!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Ja, du må gerne omskrive andre medier. Læg mærke til, at hvis der kommer en ny artikel fra f.eks. TV2, så går det ikke lang tid før, at den samme artikel er - nogle gange omskrevet, andre gange kopieret !!!! - på f.eks. eb.dk eller hvad ved jeg. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Rohde Nielsen:
Jeg har før ejet lign. sider, og jeg vil meget gerne besvare på dine mere konkrete spørgsmål, så du skal være velkommen til at skrive en privat besked :)

Vil det ikke give mere mening at få spørgsmålene i det åbne fora og ligeledes med svarene, så folk i fremtiden kan drage nytte af det også? :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej Mads

Ja, du må gerne omskrive andre medier. Læg mærke til, at hvis der kommer en ny artikel fra f.eks. TV2, så går det ikke lang tid før, at den samme artikel er - nogle gange omskrevet, andre gange kopieret !!!! - på f.eks. eb.dk eller hvad ved jeg. 

Hej Kasper,

Mange tak for dit svar. Findes der en billeddatabase, man kan købe sig adgang til ift. de billeder, der gerne skulle knyttes til artiklerne? :-)

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Man ser tit, at de skriver efter hinanden. De husker dog at give kredit. Om dette er en lovbestemt ting vides ikke, men jeg vil tro at det er en god ide at gøre det.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MadsKnudsen:

Hej Amino,

Hvad jeg derimod er i tvivl om er, hvordan jeg kan gribe indholdet an. Kan jeg sagtens omskrive nyheder fra f.eks. EB.dk, Dagens.dk og diverse øvrige medier (både danske og internationale) eller hvordan griber jeg det an?

Jeg håber, at jeg kan få svar på dette herinde :-)

Det er jo helt klart ulovligt at tage en andens artikel og bringe den som sin egen "nyhed", men der er du nok også selv klar over.

Hvis man bringer nyheder, som man på ingen måde selv har lavet research på eller fået verificeret, men "bare" taget fra et andet medie er det god skik at kreditere mediet for det. Således siger de f.eks. tit i radioen, at "Politiken skriver i dag, at ... Sara vandt sølvmedalje i OL" (eller hvad den aktuelle historie nu drejer sig om) 

Som (ansvarshavende) redaktør er du ansvarlig for, hvad der står i din avis. Du må gerne bringe artikler, du (eller din journalist) selv har skrevet. Også hvis du har fået viden om den givne nyhed gennem en anden avis.
Men hvis en artikel i din avis er f.eks. er usand eller unjurierende, så er du ansvarlig, uanset hvor du har fået dine informationer fra. Du kan således ikke henholde dig til, at "det skrev BT, jeg har bare gengivet deres oplysninger".

Personligt ville jeg synes, det var noget af det kedeligste i hele verden at sidde og omskrive/nyskrive historier, jeg havde læst mig til i andre medier. En journalist brænder jo for NYheden og vil allerhelst finde den selv. Alternativt lægge en ny vinkel over. Men der er vi jo så forskellige.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv vær først med en nyhed som virksomheder skriver ud du kan gratis abonner på nyheder fra flere presse sider blandt andet denne her http://www.mypresswire.com/dk/journalist

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)