Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import som MPV ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Venlighilsenmig.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan svarer på.

Jeg har en lille virksomhed registeret som PVM, som er en stor fordel for mig, da jeg for det første er ny indenfor iværksætteri og jeg har ikke en kæmpe viden på området.

Jeg er i den situation hvor jeg gerne vil til at købe mine produkter i Kina altså på ebay.(Det er postkort jeg er på udkig efter)
Men i retningslinjerne for en PVM virksomhed, står der skrevet at man under ingen omstændigheder må importere/eksportere uden for EU.

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan købe mine postkort på Ebay(Kina osv.) uden at jeg behøver at registrer mig som en enkeltmandsvirksomhed.?
Det skal siges at ordrestørrelsen er under 80kr. af gangen, så en privat person vil altså uden problemer kunne købe disse postkort på ebay og slippe for told osv.

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Nikolaj

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Venlighilsenmig.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ingen som ved mere om dette ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke importere fra Kina uden at være importregistreret og så bliver du enkeltmandsvirksomhed - men kan stadigt være uden moms. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Venlighilsenmig.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Så jeg kan godt oprette en enkeltmandsvirksomhed uden at blive momsregistreret?

Det er en meget lille hobbyvirksomhed, så jeg vil helst ikke have for meget bøvl, men der er mange fordele i at have et CVR nr.

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Venlighilsenmig.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg skal bruge de produkter fra Kina. Men hvis jeg ikke oprettede mig som PMV, ville der ikke være noget galt i at købe postkort fra Kina og sælge dem på nettet? Så længe omsætningen altså ikke overstiger de 50.000kr. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj66:

Og jeg skal bruge de produkter fra Kina. Men hvis jeg ikke oprettede mig som PMV, ville der ikke være noget galt i at købe postkort fra Kina og sælge dem på nettet? Så længe omsætningen altså ikke overstiger de 50.000kr. ?

jo du må slet ikke importere til videresalg (erhvervsmæssigt) uden importregistrering - Tror ikke helt jeg forstår din frygt. Du lever vel ikke i en tro på, at du kan leve af 80 kr pakker. Tænk lige på, at hvis det er med fragt og fortjeneste for sælger i alt fra ebay til alibaba - hvad er så mon værdien af indholdet?? 10 kr måske?
Og tolden herregud, om den så er 5 eller 10% er vel ikke afgørende for din forretning. Mand dig op, og vil du have noget sjov import, så stift en enkeltmands - med importregistrering og evt uden moms om du vil - det er ikke så slemt og jo ikke spor sværere end det PMV du startede med at tænke på http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ikke tager fejl, så vil Nikolaj gerne undgå post danmarks gebyr på 160 kr. for indfortoldning når varen er over 80 kr.
Om hvordan det lige gøres op når man er virksomhed, har jeg ikke erfaring med. Men der er noget med at den første varegruppe koster 160 kr. og efterfølgende koster 24 kr. vidst nok.
Men jeg kan godt forstå man gerne vil undgå de ekstra gebyrer så man kan holde omkostninger nede.

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
jeg kan godt forstå man gerne vil undgå de ekstra gebyrer så man kan holde omkostninger ne
det kan jeg skam også - men det har ikke med CVR at gøre og heller ikke med importregistrering. Stadigt tror jeg det er langt bedre at købe ordentlige mængder, for købe for 80 kr måske inkl,. fragt fra ebay eller alibaba betyder, at varen garanteret ikke koster over 30 kr - og så kan man nok ikke få den store fortjeneste. Heller lidt kvantum på og så ja til gebyr - men det er jo en smagssag. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Venlighilsenmig.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt en unik forretningsplan, hvor vi stræber efter at starte op så billigt som muligt og kun have et af hvert produkt, altså postkort. Vi er ikke ude på at tjene penge, men blot at bringe vores lille ide til verden. På ebay/alibaba kan man få sendt de fleste af de produkter vi skal bruge gratis.(hvordan det kan betale sig for dem har jeg altid undret mig over) 

Tak for svarende! Mvh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)