Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Brand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har i det seneste stykke tid gået og tænkt meget over at starte et nyt tøjbrand. Jeg har tanker om noget til fitness, bare enkelt, ikke noget med specielle svedtrøjer osv (endnu), samt også fritidstøj.

Navn, logo osv har jeg selv lidt styr på, men mangler meget viden inden for hvordan jeg skal/bør starte op. Så jeg ville sætte stor pris på en masse gode råd til hvordan jeg skal gøre alt dette. Måske hvordan nogle af jer der måske har succes i dag gjorde dengang?

På forhånd, tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:12

Hej Patrick

Fedt, du vil starte op. 

Jeg må starte ud med at sige, at du er på vej ind på et marked, der er PROP FYLDT med konkurrenter. En ting er, at der er nogle store spillere på markedet indenfor tøjsalg online; Zalando, Boozt osv... En anden ting er, at der næsten dagligt kommer nye webshops, der sælger tøj. Se f.eks. bare her på Amino, hvor ofte der er, at der er en, der skriver, han/hun vil starte en webshop, der sælger tøj. MEN - dette betyder ikke, at du ikke kan få succes med din webshop; så bare start!

Der er selvfølgelig en masse grundlæggende ting, du skal have styr på. Hvordan vil du sælge dit tøj? Via en webshop eller ud til butikkerne? Hvordan vil du få det solgt? Og der er tusindevis af spørgsmål, som du besvarer, når du skriver en forretningsplan. Det forsikrer, at du har gjort dig nogle tanker og overvejelser omkring, hvilke udfordringer eller problemer du kan komme ud fra, og hvordan du vil overkomme disse. Der er selvfølgelig også andre ting, der skal være styr på. Design til tøjet. Logo. Alt dette blot noget, du skal sætte dig ned og overveje og skrive ned. 

Når du så er klar med alt dit tøj, og du skal ud og sælge, så er der også tusindevis af måder, hvorpå du kan gribe det an. Du kan jo f.eks. vælge at starte med et brag - hvis du starter en webshop - og give den fuldt gas fra start, så du sørger for, at MANGE for kendskab til din webshop. Så handler det om, at dem, der er i din målgruppe, får dit produkt set. I og med du skriver, du vil sælge tøj, der er godt at træne i, så bør du måske overveje løbestævner, fitnesscentre, fodboldturneringer eller hvad ved jeg - du ved, hvad jeg mener. Være der, hvor din målgruppe er. Desuden kan du med fordel suge en masse PR til dig, så du får noget omtale i pressen. Hvad gør den virksomhed, du vil starte, speciel? Er du gammel? Er du ung? Er du tyk? Er du tynd? Høj? Lav? Osv.... Det handler blot om, når du skal i medierne, at du skal skille dig ud og være interessant. 

Men der er mange, som har startet op og fået succes, som ikke ramte plet i første forsøg - det kan f.eks. være, du vælger at sælge dit tøj til butikkerne, men du senere finder ud af, det er bedre med en webshop; du bliver helt sikkert klogere hen af vejen. :-)

Held og lykke med dit tøj.

Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:17

Tusind tak for de gode råd! Er det en mulighed at jeg kan kontakte dig på mail?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:22

Hej Patrick

Ja - du kan finde mine kontaktoplysninger på www.kaspermfriis.dk under "kontakt mig"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)