Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT: Er der nogle der kan forklare mig dette?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er 21 år og læser HA på 5. semester. 
Jeg har en virksomhed, hvor jeg sælger design og retro til ind- og udland. 

Det er en enkeltmandsvirksomhed. Min intention er at virksomheden skal passe sig selv, altså jeg hæver ikke til privat forbrug, og det har jeg ikke gjort endnu.  

Jeg har revisorer, der hjælper mig. 
De havde fortalt mig, at jeg sagtens kunne have min virksomhed, uden at jeg ville gå ned i SU, altså få mindre i SU. 

Nu er der så sket det, at jeg går fra 5200 om måneden til 3600 om måneden i SU'en.

Men mine revisorer påstår, at dette vil give det samme, hvis jeg nu fik alle 5200 i SU, hvor jeg så ville jeg betale mere i B-skat istedet, er det rigtigt? 
Det irriterer mig bare lidt, at jeg nu er nød til at hæve 1900 om måneden i min virksomhed, hvor jeg gerne bare ville have skulle vokse, uden jeg foretog nogle privat hævninger.

Er der noget jeg kan gøre, så jeg bibeholder mine 5200 i SU om måneden, og min virksomhed ikke bliver beskattet mere end den normale takst? 

Ved godt at jeg kan skifte virksomhedsform til IVS/APS, men der er flere regler for regnskabet, så det ikke en mulighed.

På forhånd tak :)

VH

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 17:15

Du skal anvende virksomhedsskatteordningen. Gennem den kan du spare op i virksomheden.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 17:26

Vil det så være muligt, at bibeholde SU'en på 5200,-?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VSO = du personbeskattes af det du hæver og med 22% af det du ikke hæver. Ofte vil det være nødvendig med hjælp til korrekt regnskab og hæverække følge

Kun det du hæver påvirker SU - læs om VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

er det store beløb du på den måde får akkumuleret, så er der jo risiko for, at de kommer oven i en måske god indtægt når du er i arbejde og så er alt jo måske til topskat (og de 22% aconto modregnes)

Du bør derfor hæve det du kan og må i forhold til SU hvor loftet jo er ganske højt, hvis du alene tænker skat

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:08

Har du tjent mere end loftet skal du betale SU igen. Du kan anvende VSO og hæve de ca. 100.000 man må tjene udover.

Er det fordi du bliver modregnet i din SU af for meget tjent sidste år?

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 18:17

Tusind tak for svarene alle sammen!

Min SU har ændret sig, fordi min revisor lige har ændret i min forskudsopgørelse... 

Jeg tror umiddelbart jeg har tjent mere end det man må ifht. SU, men jeg havde bare forstået det på den måde, at jeg sagtens kunne overskride den grænse så længe jeg ikke hæver til mig selv?

har ca. omsat for 200000 måske 250000,-

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25

Genbrugsman:
jeg havde bare forstået det på den måde, at jeg sagtens kunne overskride den grænse så længe jeg ikke hæver til mig selv?
en gang til - læs om VSO for bruger du det så kan du og ellers kan du ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:41

Ret forskudsopgørelsen tilbage hvis det er den der har medført en ændring i din SU. 

Dine hævninger udover virksomhedsskat går i din personlige indkomst og kan påvirke din SU. 

Så længe du intet hæver udover virksomhedsskat vil din SU ikke blive påvirket. 

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 18:48

Mange tak, John

Det må jeg lige drøfte med min revisor i morgen! :)

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 19:05

Mange tak, Revisoreleven

Forstår ikke hvorfor, der skulle rettes så...? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)