Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

træproduktion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Indlæg ialt: 40
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en ufaglært træmand fra silkeborg som har arbejdet som tømrer/køkkenmontør i 6-7 år og ønsker nu at starte som selvstændig.

Jeg har mest lyst til at starte en træproduktion. Hvis der er en der har en god ide eller en der allerede har gang i en produktion som ønsker forstærkning er du meget velkommen til at skrive til mig. Jeg mangler i vært fald en hånd til at komme igang. mvh JD

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:51

Hej Jacob.

Når du skriver træproduktion mener du så fremstilling af f.eks. lægter mm.?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 23:33

Hej! Nej det var egentlig fremstilling af fx. stole, borde, vinduesbundstykker eller redskabsskure eller des lignene.. har du en god ide? mvh jd

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 08:31

Jeg ved ikke så meget om snedker arbejde. Men jeg har selv undersøgt lidt om "træproduktion" fra fældet træ til det vi bruger i hverdagen. Syntes nemlig selv det kunne være spændende. Men er det du søger ikke en slags snedkerri? Jeg kan fortælle så meget som at jeg selv har lavet borde og vinduesbundstykker af granit, bordben blev lavet hos en smed, og resultatet blev super godt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 06:48

Hej der skete hvis en fejl da jeg skrev tilbage på amino...Surprise

jo jeg har tænkt meget på at starte et snedkerri eller noget. Men jeg er da frisk på de fleste ide`r. hvad tænker du på er det papir, træfigurer, blyanter, brænde, eller noget helt andet du tænker på? hvad blev der af bord produktionen? var der ikke nok salg eller hvad?

mvh jakob

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 08:09

Jeg tror bare det er svært at lave et snedkerri for at lave borde, stole mm. det kræver hvertfald en kæmpe invistering i en CNC maskine og tror ikke man kan få den til under 1 mil. og selv om man har det er konkurencen stadig hård fra andre lande med billigere arbejdskraft. Så det man skulle producere skulle være noget mere eksklusivt. Til det kommer min erfaring at danskere der har smag for kvalitet og mode IKKE kaster sig over et nyt mærke og det er derfor svært at komme ind på markede (men tør ikke sige det med sikkerhed, kender det bare fra en anden branche jeg har     været i). 

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:29

Hej Jakob.

Hvad med kundetilpassede special produkter, såsom tv borde, vægreoler, kvalitetsmøbler & artikler til udekøkkener m.m.

Flotte opbevaringsskure m.m. til træ burde også være noget?

Som tidligere køkkenmontør m.m. må du have erfaring med, at kunderne gerne vil have noget specifikt- og vel også gerne betale for dette.

Jeg kunne godt selv bruge en flot vægreol, med glaslåger på skinner, så hvis du er dygtig, så tror jeg klart der er et marked for dig.

Held og lykke.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 22:13

Hej. Ja du har nok ret.. syntes heller ikke lige at jeg har 1 mil til at starte op for.. Er helt på bar bund lige pt.

har også tænkt på at støbe betonborde og pudse og male dem. ved ikke om det er noget??

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jan 08
Fra  Goodhouse.dk Skrevet kl. 22:26

Hej. Tak for mailen. Ja det er rigtigt, jeg har også snakket med min ven som arbejder i Jysk, han sagde også at der nok også var marked for at lave nogle kvalitets senge. jeg tror bare ikke at det er en guldgruppe, tror du? mvh jakob

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 08:39

Din ven i jysk har ret, købte elevationsseng der hvor rammen var 12mm spånplade, et halvt år efter gik det i stykker og nu har jeg selv konstruret en ramme af reglar som trempel væg MDF rundt om, ovrefræser har lavet pæne kanter, rammen har kostet mig ca 500 for reglar og 4 skt for MDF plader (har lavet den 70 cm høj :) så kunne ikke lave to sider af en plade) total pris for metrialer ca.= 1500 + 1 dags arbejde + moms måske 4000 + moms.

Du kunne sælge komplette "skudelågsskabe løsninger", jeg har selv sat disse op og ved man kan handle sig til en god pris. ét skab kan ligge på ca 6000.- komplet monteret.

Eller vinduesplader af granit eller som jeg tidligere har beskrevet, lave borde af det så det matcher køkkenbord plade ;) ved også dette kan lade sig gøre til konkurence dygtige priser.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)